איך מעצבים את הבית מחדש בתקופת קורונה?

0
1912
איך מעצבים את הבית מחדש בתקופת קורונה?
קרידט pixabay

תקופת הקורונה הייתה תקופה מאתגרת במיוחד כאשר עובדים רבים נאלצו להישאר בבית ולעבוד בחלל הביתי בתקופות סגר ממושכות. אזרחים אחרים נאלצו להישאר בבית בשל בידוד או הידבקות בקורונה. השהות הממושכת בבית גרמה לרבים לשקול מחדש על נראות הבית וכיצד הבית מעוצב. להלן מספר טיפים כדי לגרום לכם להרגיש טוב יותר בתוך הבית.

מרחב פתוח

אין זה סוד שמרחב פתוח מוביל לרוגע ונחת ורבים יספרו שהם חזרו הביתה מיום עבודה עמוס והרגישו מחנק ואפילו תחושת לחץ. חלל סגור שעמוס בחפצים לא מתאים לכולם ודווקא סביבה כזו כשנמצאים בתוכה 24/7 יכולה להקשות מאוד על המתגוררים בבית. ההמלצה – נצלו את הזמן הפנוי לעשות סדר בבית. בדקו אילו פריטים אתם ממש צריכים ומה שלא תמסרו או תזרקו. תגלו שיש לכם שטח חדש בבית שנפתח לכם בשל פינוי חפצים שלא השתמשתם בהם שנים.

תאורה ופתיחת חללים

בנוסף לסדר ומיון של חפצים שאתם לא צריכים אתם יכולים לבדוק אילו חללים אתם יכולים לפתוח. פתיחת חללים הכניסה תאורה טבעית לתוך הבית. איך עושים זאת? כמובן שאתם יכולים להסתייע בשירותיה של מעצבת פנים שתרחיב לכם את החללים הקיימים ותעצב לכם את הבית מחדש אך יש דברים שאתם יכולים לעשות לבד. הזזת ארונות וחפצים גדולים שחוסמים את כניסת התאורה לבית תועיל לפתיחת החלל. אם יש לכם חלון גדול בבית בדקו שאין חפצים שחוסמים את כניסת האור כמו שידה, ארון או ספה. במידה ויש לכם חלון שמשקיף לאזור מסחרי או לכביש עמוס אתם יכולים להוסיף וילון בצבע לבן או שמנת שיתן אווירה נעימה ורגועה בבית.

שילוב עציצים ותמונות

תתפלאו עד כמה עציצים ירוקים עושים טוב לבית. שילוב של עציץ בסלון על שידת זכוכית יכול לאזן משמעותית את הגוונים ולתת חיות. לא כל עציץ יכול להתאים לבית שלכם. עציץ גדול מידי יכול להכביד על החלל מצד שני עציץ קטן לא יורגש. אפילו הכלי שבו העציץ נמצא חשוב שהוא יותאם לגוונים שבבית. 

נוסף לעציצים חשוב לשלב תמונות, הם מכניסות חיות לחלל הבית. אם יש לכם סלון גדול אתם יכולים להוסיף תמונה אחת שתיהיה גדולה וצבעונית. כאשר כל הגוונים בסלון רגועים מאוד בתמונה ייחודית תשבור את הגוונים. השאלה האם המטרה לשלב תמונות שמרניות מאוד או כאלו פורצות מהמסגרת רק חשוב שהם לא יהיו כבדות מידי לעין כולל המסגרת שלהן. ייתכן שתוכלו בשילוב נכון להוסיף מספר תמונות קטנות במקום תמונה גדולה אחת אך עדיין מעצבי פנים מובילים פחות נוטים לגישה הזו.

שילוב מראות

בזמן עיצוב דירות חשוב לשלב מראות. שילוב מראה בחלל החדר מסייע להגדיל אותו. אם יש לכם חדר אמבטיה  תוכלו לשים מראה גדולה כדי להגדיל את החלל הקטן. מראה במסדרון או בסלון מגדילה את החלל הקיים וגם מוסיפה אור טבעי שלא המראה שהתווספה אור כזה היה מוגבל ומצמצם מאוד.

אתם מוזמנים להתרשם מהמלצות נוספות על עיצוב פנים באתרי עיצוב פנים המובילים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here