אלו הכנות יש לבצע לפני שיפוץ אמבטיה?

0
1862
מקור h-pro.co.il

אחד השיפוצים הפופולריים ביותר שאנשים עושים בביתם הוא שיפוץ אמבטיה. גם אם זה נראה לכם שמדובר בחדר קטן ואפשר לשפץ אותו במהירות ובקלות, הרי שהוא כולל פריטים רבים ודאגה לפרטים הקטנים ביותר. תצטרכו לדאוג לאינסטלציה, כלים סניטריים, חיפוי הקירות, צבע, ריצוף, מקלחון ועוד. התכנון המקדים לשיפוץ האמבטיה הוא קריטי לביצוע העבודה לפי החזון הסופי שלכם למראה הסופי של המקלחת וכמובן גם עבור עמידה בתקציב שלכם ולמניעת הפתעות במחיר הסופי שהשיפוצניק מבקש. במאמר זה נעבור על כמה דברים שחשוב לתכנן מראש.

האם צריך להחליף את תשתית האינסטלציה?

הדבר החשוב ביותר בחדר האמבטיה הוא הצנרת. בחדר האמבטיה יש ככל הנראה גם אסלה, גם מקלחת וגם כיור לשטיפת ידיים. כל אלה מחוברים לביוב ובכיור ובמקלחת יש גם שני חיבורים להזרמת מים קרים ומים חמים ואילו לאסלה יש צורך רק בנקודת מים קרים. במידה ומדובר בבנייה של חדר אמבטיה חדש יש צורך להתקין את כל קווי הצנרת הללו ולקחת זאת בחשבון בתקציב שלנו לשיפוץ האמבטיה. במידה ומדובר בחדר אמבטיה ישן שמלאו לו כבר מעל 10-15 שנים אולי כדאי בכל זאת להחליף את הצנרת כדי להימנע מפיצוצים פוטנציאליים בשנים הקרובות. עבודת אינסטלציה טובה תחזיק לאורך שנים רבות אולם לא מן הנמנע שלאחר כמות כזו של שנים תצטבר אבנית וייתכנו פיצוצים בהמשך. מומלץ להשתמש בצנרת אלומיניום בעלת שכבות p.v.c  מבפנים ומבחוץ. צנרת זו לא מפתחת חלודה, ונשמרת לאורך זמן וגם היגיינית יותר. 

שבירת מרצפות וחיפוי הקירות:

חלק גדול מעיצוב חדר האמבטיה החדש שלכם יהיה קשור לסוג המרצפות שתבחרו לרצפה ולחיפוי הקירות. אלה יציגו למעשה את רוב העיצוב של חדר האמבטיה, את הצבעים השולטים ולעתים אף יציגו עיטורים נוספים המוטמעים בריצוף מה שיוסיפו לאווירה במקום. במידה וצריך לשבור את הרצפה או להחליף את המרצפות כדי לוודא שהאינסטלטור מבצע את העבודה כמו שצריך ולוקח מרחק של לפחות 3 מ"מ בין אריח אחד לאחר. כמו כן יש לוודא שהחיפוי מתבצע בצורה ישרה וסימטרית והעיטורים על המרצפות משתלבים בצורה נכונה אחד עם השני.

איטום וצבע של חדר האמבטיה:

לאחר ביצוע תשתיות הצנרת יש לבצע איטום לרצפה ולקירות האמבטיה והמקלחון. ישנם חומרים שונים למטרה זו. האיטום נועד כדי למנוע גלישת מים אל עבר החדרים הסמוכים וקלפי דירה הנמצאת מתחת לדירתנו.

כדי להשלים את מראה הקירות והחיבור של הכלים הסניטריים יש לצבוע את הקירות וכן לבצע איטום בחדר האמבטיה. לצביעת הקירות מומלץ להשתמש בחומר דוחה עובש ופטרת כמו אקרינול. ומומלץ לצבוע בשלוש שכבות של צבע ולא להסתפק בשתיים. 

איך לבחור קרמיקה לאמבטיה?

הקרמיקה היא חלק חשוב בעיצוב האמבטיה. ישנם אריחים המיועדים לרצפה ואריחים המיועדים לחיפוי קירות. שימו לב כי ניתן להשתמש באריחים המיועדים לריצוף גם עבור חיפוי הקירות, אולם לא ניתן להשתמש באריחים המיועדים לחיפוי קירות לצורך ביצוע הרצפה. 

בחירת הכלים הסניטריים:

את הכלים הסניטריים המתאימים ביותר לעיצוב שלכם יש לבחור בעת הזמנת האריחים על מנת שישתלבו אחד בשני. זה כולל כיורים, ברזים, מקלחון, אסלה ועוד. קיים מבחר גדול מאוד אשר יאפשר לכם להשתמש בכל סגנון עיצובי אותו אתם מבקשים. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here