טיפים לבחירת ספרייה לחדר ילדים

0
2066
טיפים לבחירת ספרייה לחדר ילדים
קרדיט לתמונה: house-design - רהיטים ביבנה

ספרייה היא שם כללי לסוגים שונים של רהיטים שמתאימים הן לחדרי ילדים והן לשאר החדרים בבית. עצם שם הרהיט – ספרייה – אין בו כדי לרמוז שהשימוש בו אמור להיות אך ורק לשם אחסון ספרים ובזכות סוגים שונים של ספריות שקיימים ואפשר להשיג כיום – אפשר לעשות בספריות שלל שימושים. כאשר מדברים על התחום של ספריות שמיועדות ומתאימות לחדרי ילדים – הרי שיש הרבה למה לשים לב. ישנם כמה וכמה סוגים וחשוב לבחור בדיוק את הספרייה שתתאים לחדר המדובר. ההבדלים בין סוגי הספריות השונים שמיועדים לילדים נובעים מצורה, גודל או מראה והורים רבים אוהבים להתאים את הספרייה לעיצוב של חדר הילדים כולו. כך הספרייה משתלבת היטב במראה של החדר ונעים מאד לשהות בחדר בידיעה שהוא מעוצב והושקעה מחשבה בבחירת הרהיטים שבו.

סוגים שונים של ספריות לחדרי ילדים

להלן כמה סוגים של ספריות שאפשר להשיג כיום ועשויים להתאים לצרכים שונים, חדרים שונים וכמובן ילדים שונים. באופן כללי כדאי לציין שהכי כדאי לבחור ספריות לחדרי ילדים מעץ מלא, שכן חומר גלם זה נחשב למוביל ומעולה והספריות שעשויות ממנו יכולות להחזיק מעמד במשך הרבה מאד שנים – 

  • ספרייה תלויה – כשמה כן היא. מדובר במערכת מדפים מודולרית שניתנת לבחירה בהתאמה אישית והיא תלויה בגובה ולא מונחת על הרצפה.
  • ספרייה משולבת – מדפים, תאי אחסון ומגירות במיקומים שונים שניתנים לבחירה על ידי ההורים בהתאם לצרכים של הילדים.
  • ספרייה סגורה או פתוחה – עם דלתות או בלעדיהן, עם מגירות או בלעדיהן. יש מי שאין לו בעיה שמה שמאוחסן בספרייה יהיה גלוי לעיני כל ויהיה מי שיעדיף שהספרייה תהיה סגורה ואי אפשר יהיה לראות מבחוץ מה יש בפנים.
  • גדלים ומידות – הספרייה יכולה להיות נמוכה ומתאימה בגובה שלה לילדים צעירים והיא יכולה להיות כזאת שחולשת על קיר שלם ומאוחסנים בה בעצם כל מה החפצים שיש לילד בחדר.

לבחור נכון ספרייה לחדר הילדים

מעבר למראה והסידור הפנימי של הספרייה חשוב לשים לב לעוד כמה תכונות ומאפיינים שלה, כאלה שיעזרו לבצע את הבחירה הנכונה והמתאימה ביותר. ישנם חומרי גלם נוספים (למרות שכאמור, הם מומלצים הרבה פחות), חשוב לשים לב למחיר שיהיה בהתאם לתקציב שהועמד לטובת רכישת הספרייה וכמובן לבחור את הספרייה שיכולה לשרת את המשפחה לאורך כמה שיותר שנים – שלא תיראה ילדותית מדי, שתהיה כזאת בעלת מראה או עיצוב שיתאים גם לסלון או לחדרי המבוגרים וכמובן שיהיה נוח לאחסן בה לא רק את החפצים של הילדים אלא גם את אלה של שאר בני המשפחה. חשוב לשים לב לנקודת המכירה שקונים בה את הספרייה, שתהיה מוכרת, מובילה ואמינה ושאפשר יהיה לפנות לשם בכל שאלה או עניין שמתעוררים גם לאחר הקנייה וההתקנה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here