טיפים לתכנון תקציב בשיפוץ ביתי גדול

0
742
טיפים לתכנון תקציב בשיפוץ ביתי גדול
קרדיט pixabay

שיפוץ של בית או דירה יכול לעלות משמעותית את ערכו של הנכס. מדובר בפעולה שנועדה לאפשר חידוש של הבית – לעיתים מן המסד עד הטפחות – ולאחר מכן שיפוץ קוסמטי וחיצוני יותר שנועד לעלות את איכות החיים של מי שנמצא בבית ובין היתר לחזק את המבנה ולשמור עליו מפני הריסה. שיפוץ בית או דירה נעשה פעמים רבות במידה ואפשר לקבל תשואה גבוהה על ההשקעה בשיפוץ בעת מכירה של הנכס או בעת השכרתו.

אבל לשיפוץ ביתי גדול דרוש גם תקציב מתאים שיכול להתחיל בכמה עשרות אלפי שקלים ולהסתיים בכמה מאות אלפי שקלים! לכן דרוש תכנון אטרקטיבי וחלוקה נכונה של תקציב נתון.

אז איך מתכננים נכון את תקציב השיפוצים? הנה מספר טיפים חשובים:

בתחילה חשוב לבצע היערכות כלכלית נכונה מבחינת גיוס ההון הדרוש. יש את מי שירצה לקחת הלוואה גדולה לשיפוצים או משכנתא לרכישת דירה שיש לשפץ. לעיתים מי שקונה דירה ייחשב את סכום ההלוואה או את המשכנתא שהוא צריך על פי התקציב הדרוש לשיפוץ המבנה, בעיקר אם מדובר בדירה יד שניה. פעמים רבות מדובר על שיפוץ הכרחי לתנאי מגורים ראויים כמו איטום מבנה קיים, החלפת תשתיות או שיפוץ קירות בטון, ולעיתים מדובר בשיפוץ קוסמטי בלבד, בשינויים מבנים קלים או בחיזוק של אלמנטים שונים במבנה.

בכל מקרה, אם אתם לוקחים משכנתא או הלוואה גדולה לרכישת דירה – חשוב שתכללו את התקציב הדרוש לשיפוץ המבנה בסכום שתלוו.

חלוקת התקציב

כעת כשיש לכם את הסכום הדרוש, יש לחלק את התקציב ואת המשאבים לפי הצרכים של המבנה. קבלני שיפוצים ממליצים בדרך כלל לבצע את התיקונים ההכרחיים ביותר לביטחון ושמירה על חוזק המבנה, ולאחר מכן לעבור אל שיפוצים שנועדו לספק נוחות בשהות בבית או בדירה ולאפשר מרחב נוח ומותאם לצרכים של בני הבית. לבסוף יש לבצע שיפוצים ועיצובים הקשורים לקוסמטיקה ולאסתטיקה של המבנה.

על פי החלוקה הזאת יש לחלק את המשאבים ואפשר ליצור תרשים "עוגה" באמצעותו תחלקו את התקציב שלכם, כמו למשל החלפת תשתיות בתקציב של 50 אלף שקל, הוספת מדרגות בתקציב של 10,000 שקל ושיפוץ כללי למטבח בתקציב של 5,000 שקל.

התייעצו עם אנשי המקצוע

כשאתם בוחרים קבלן שיפוצים סביר להניח שהוא יוכל לספק לכם הצעת מחיר שמתאימה לצרכים של המבנה ושלכם. אם תמצאו איש מקצוע טוב ואמין הוא יוכל לעזור לכם לתכנן את התקציב הנתון כך שתוכלו להכניס כמה שיותר שיפוצים בתקציב שלכם.

נסו לא להתפזר בחלוקת התקציב ושימו את הדגש על מה שהכרחי לשיפוץ המבנה. באמצעות התייעצות עם איש מקצוע וגם עם אדריכלים, עם יועץ הלוואות ועם מי שכבר שיפץ את ביתו בעבר ועשה זאת בצורה מוצלחת – תוכלו לבצע חלוקת תקציב נכונה ואפילו להנות מכסף שיישאר לכם לביצוע סגנון של הבית, עיצוב ורכישת פריטים יפים שיספקו איכות חיים ויופי במקום בו אתם גרים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here