משדרגים את הבניין ומתקינים מעלית

0
848
משדרגים את הבניין ומתקינים מעלית
קרדיט FREEPIK

אם אתם גרים בבניין דירות ללא מעלית בקומה גבוהה יחסית, אתם מכירים את התסריט הבא. קניתם הרבה מצרכים מהסופר לכל השבוע, חניתם ליד הבית וכעת אתם צריכים לעלות במדרגות רבות כל הדרך אל הדירה. ואם אתם נמצאים לבד כרגע ואין בן משפחה שיעזור לכם, הרי שבמקרים רבים תצטרכו לעשות כמה נגלות עד שתוודאו שהעליתם את כל המצרכים אל הבית. הייתם יכולים לחסוך לעצמכם את הטרחה הזאת, אם רק הייתה לכם מעלית בבניין.

מתקינים מעלית בבניין ומשפרים את איכות החיים

ישנם אנשים שחוששים מפני התקנת מעלית ביתית בעקבות ההתנהלות הביורוקרטית עם שאר הדיירים והעלויות של המעלית. עם זאת, כל מי שבוחר להתקין מעלית בבניין נהנה משפע של יתרונות:

  1. גישה נוחה יותר אל הדירה.

לא צריך לספר לכם שבזכות מעלית בטיחותית ואיכותית החיים שלכם יהפכו לטובים הרבה יותר. תוכלו להעלות את מצרכי המזון שקניתם בקלות ובנגלה אחת, להוציא את הכלב לטיול מבלי לרדת את כל הקומות למטה ואז לעלות שוב, להכניס בקלות רהיט חדש לבית ועוד.

  1. מתאימה לאנשים מבוגרים ולבעלי מוגבלויות.

המעלית היא ידידתם הטובה של האנשים המתקשים לעלות במדרגות בגלל גיל או מצב רפואי. זהו פתרון נהדר למצבים שבהם האדם מתנייד בכיסא גלגלים, או לאדם העובר טיפולים רפואיים ובשל כך מתקשה לעלות במדרגות בכל עת. מעבר לכך, המעלית מיועדת לדיירים ותיקים שכבר אינם צעירים וחזקים כמו פעם, ועל כן ישמחו אם יתקינו עבורם מעלית שתוביל אותם לביתם בבטחה.

  1. המעלית משבחת את הנכס.

ערכה של דירה בבניין בעל מעלית גבוה יותר. המעלית משדרגת את חייהם של דיירי הבניין באופן משמעותי, וכתוצאה מכך, גם ערכו של הנכס עולה. זאת ועוד, הוספת מעלית מחזקת את הבניין מפני פגיעות וזעזועים וגורמת לו להיות חזק ואיתן יותר. על כן, כל מי שרוצה להשכיר או למכור את דירתו בבניין שיש בו מעלית, יוכל להעלות את ערך הנכס.

מה צריך לעשות כדי להוציא את התקנת המעלית מן הכוח אל הפועל?

לאחר שהגעתם למסקנה שהבניין שלכם בהחלט זקוק למעלית, יש צורך להשיג את הסכמתם של מרבית השכנים (שני שליש מהדיירים). חשוב לקיים אסיפות דיירים ולהציג את כל המידע על יתרונות המעלית העתידית וההוצאות הצפויות, כך שכל דייר יוכל להיערך בהתאם. זה נכון שבתחילת הדרך יהיו דיירים שקצת יחששו לפתוח את כספם ולהסכים לפרויקט, אך עם קצת סבלות ומאמץ הם ישתכנעו כי התקנת מעלית ביתית תועיל לכולם. כמו כן, חשוב לציין שלפי החוק הדיירים הגרים בקומת הקרקע אינם חייבים לשלם על התקנת המעלית, משום שהם אינם משתמשים בה.

אחרי שמתקבלים כל האישורים הנדרשים, יש צורך להזמין בעל מקצוע בתחום הבנייה כדי שיבחן את הבניין ויבדוק כיצד ניתן להתקין את פיר המעלית בדרך הטובה ביותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here