עיצוב דירות קטנות

0
2752
עיצוב דירות קטנות

עיצוב פנים משפיע ישירות על היבטים רבים של החיים, אך משום מה נהוג לחשוב שמעצבי פנים מתמחים בעיקר בעיצוב דירות יוקרה או עיצוב בתי יוקרה, מה שגורם למחשבה כי לשכור מעצב פנים היא נחלתם של העשירים בלבד. למרות התפיסה המטעה, מעצבי פנים מקצועיים מסוגלים להפוך אפילו את הדירה הקטנה והמוזנחת, לסביבת מגורים יפה ומקורית. תפקידה של מעצבת פנים במקרה זה הוא לפתור את בעיית המרחב המצומצם, וליצור תחושה מרווחת באמצאות עיצוב ותכנון מדוקדק ופרטני.

עיצוב פונקציונאלי

עיצוב דירות קטנות הינו תהליך שגוזל זמן רב ודורש מיומנות התכנון של מעצבת פנים מנוסה. הגישה הנכונה לעיצוב דירה קטנה מתבססת על פונקציונאליות, מינימליזם, ונוחות. מקורה של השיטה הוא בסגנון היפני, שדוגל בעיצוב מינימליסטי עם הדגש על שימוש בחפצים ההכרחיים בלבד. כמובן שזה מצריך להיפטר מ"חפצי ערך" היקרים שנאגרו במשך השנים, ולהסתמך על המיומנות והניסיון של מעצבת פנים מקצועית ומנוסה.

חלוקת חלל אופטימלית

בעיצוב פנים מודרני הצעד ראשון להרחבה הוויזואלית של הדירה הקטנה הינו חלוקה אופטימאלית של החלל הפנימי. מומלץ לחלק קודם את הדירה לשני מרחבים גדולים – הפרטי והציבורי. המרחב הציבורי יכלול את הסלון, פינת אוכל, ומטבח, שיכולים להיות משולבים בתוך חלל אחד גדול, עם חלוקה לאזורים שונים באמצעות פרטים עיצוביים כגון: רצפה מרוממת, מחיצות גבס בחצי הגובה, קיר זכוכית, או בר מעוצב. אם מדובר בעיצוב דירת סטודיו, ניתן לחלק את החלל בעזרת כוורת מדפים, או ארונות בגדים צרים וגבוהים, שיתנו תחושת פרטיות בחללים שייווצרו. כמובן שעדיף להכין את כל הרהיטים בהזמנה, כדי לנצל באופן מיטבי את השטח היקר.

פתרונות אחסון יעילים

חשוב לזכור כי העודף אפילו קל ביותר של החפצים והרהיטים בדירה הקטנה, גורם מייד לתחושת עומס ומחנק. לכן עיצוב דירה קטנה חייב להתבסס על פתרונות אחסון יעילים. ניתן לאחסן את כל החפצים הנחוצים במחסן או בארונות קיר בגובה מלא (מהרצפה עד התקרה), ואילו חפצים שהשימוש בהם אינו תדיר, לשים במגירות שמתחת למיטה, או לבנות בשבילם מקום אחסון נוסף באמצעות פודיום עם מגירות נשלפות, עליו ניתן לשים את הספה או הכורסאות. רהיטים צרים ובהירים לא רק יגדילו את שטחה השימושי של הדירה, אלא יתנו גם תחושה של מרחב גדול יותר באופן וויזואלי.

גופי תאורה

על מנת שהתקרה תיראה גבוהה יותר, הצבע שלה חייב להיות בהיר יותר מזה של הקירות. מומלץ להשתמש בנוסף בגופי תאורה שטחיים או תאורת צד (ראה בהרחבה על עיצוב פנים תאורה). פמוטי תאורה, ספוטים קטנים המורכבים לתוך הרהיטים, נישות מוארות – כל אלה משנים את תפיסת המרחב אצל האדם ותורמים לעיצוב פנים מגוון וייחודי. השימוש במראות ובמיוחד במראות בגובה התקרה, קירות בצבעים בהירים, ווילונות בד קלילים ירחיבו את החלל עוד יותר, ויתנו הרגשה של מרחב פתוח, אוורירי, ומרווח.

זכרו, תחושת המרחב תלויה לא רק בשטחה של הדירה, אלא ובעיקר בתכנון ובעיצוב פנים שתוכנן עם הקפדה על הפרטים הקטנים.

לילך שפירא מומחית בעיצוב בתים פרטיים

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here