איך לצבוע רהיטי עץ

0
1441
איך לצבוע רהיטי עץ
קרדיט לתמונה: freepik

בכל בית, קיימים רהיטי עץ ישנים שכואב לנו הלב להשליך אותם לפח, אם בגלל שהם עתיקים או שהתקבלו בירושה מאימא או מדודה ויש לנו אליהם סנטימנטים. ניתן לחדש רהיטים באמצעות צבעי עץ איכותיים אך יש לדעת כיצד לבצע צביעה איכותית ואת ההכנות הדרושות לפני הצביעה עצמה. יש לברר אילו צבעים מתאימים וישנם סרטוני ווידיאו ביוטיוב אשר יכולים להראות לכם את כל השלבים הנחוצים לחידוש נכון של רהיטי העץ.

היום רהיטי עץ, הפכו לפופולאריים מאוד אנשים רבים לא רק שאוהבים את חומר הגלם הטבעי הם מחדשים רהיטים, שומרים על איכות הסביבה ומקבלים רהיט שנראה חדש שהם צבעו במו ידיהם ומתגאים בו. יש לדעת, כי, צביעה שאינה חלקה או או שאינה אטומה דיה, תגלה את הגוון הקודם שהיה על הרהיט. השאלה היא האם יש להשתמש נוסף בלכה? או אולי בחומר שימון?. גם טיפות צבע שנפלו מהמברשת, יכולים להשאיר סימנים אשר מראים על צביעה שאינה מקצועית. מלבד רכישת צבעי עץ איכותיים, יש לדאוג לצביעה הנכונה. יש לשייף היטב את רהיט העת בעזרת נייר זכוכית דק, לנגב את שאריות האבק שנוצר מהשיוף ולהתחיל בצביעה  זהירה ובאופן חלק.

מה חשוב לדעת לפני שרוכשים צבעי עץ?

לפני שתרכשו צבעי עץ איכותיים, מומלץ לוודא, כי צבעי העץ הם "צבעים נושמים" אחרת, העץ יירקב. יש לרכוש צבעי עץ על בסיס טרפנטין, היות וצבעים אלה, אינם מאפשרים חדירת מים לרהיט. ניתן השתמש עם לכה, על מנת שהגוון של הצבע יישמר אך את הפעולה הזאת, יש לבצע לאחר שהצבע התייבש. האמת היא שניתן לחדש כל מוצר מעץ, החל מארונות בגדים, ארונות מטבח ישנים או דלתות שהגוון שלהן כבר מראה סימני קילוף.

גוון צבעוני או גוון עץ טבעי?

ישנם כאלה שמעוניינים לצבוע את הרהיט שלהם בגוון מסוים כגון שמנת, טורקיז או גוון אחר אשר יתאים לאלמנטים, אשר נמצאים במקום שבו הרהיט המחודש יוצב. מצד שני, יש את אלה שמעוניינים דווקא בגוון הטבעי של העץ. היום, חנויות לממכר  חומרי בניין יכולים להציע לכם את הגוונים הטובים המתאימים ביותר. תוכלו גם לקבל השארה ממגזינים לעיצוב הבית ולהחליט בעצמכם את הגוון המתאים.  למעשה המגמה של הטרנד של גוון עץ טבעי חוזרת בגדול ותוכלו למצוא את גוון העץ שיתאים לרהיט או אפילו למצוא את הגוון הטבעי המקורי של אותו רהיט מעץ.

שימו לב שלא להשתמש עם גוונים אטומים, כי אם בגוונים נושמים יותר, מה שיגן על הרהיט ולא יגרום לו להרס מוקדם ממה שציפיתם. שימו לב, לעבור פעמיים עם צבע העץ על הרהיט והשכבה הראשונה צריכה להיות דקה ולא עבה, כך שלא תהיה זליגת צבע וסימנים מיותרים שלא יראו על צביעה מקצועית. יש לרכוש ציוד נכון כגון מברשת צבע טובה וצבע עץ באיכות גבוהה ומיצרן מוכר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here