האם אתם מתקלחים פעם אחת ביום או יותר?

0
2032
האם אתם מתקלחים פעם אחת ביום או יותר?
מקור: FREEPIK

המקלחת הומצאה בתקופה הקדומה והייתה בשימוש במקומות שונים בעולם כמו הודו, מסופוטמיה (אזור איראן-עיראק היום) ומצרים העתיקה. המקלחת הקדומה נעשתה באמצעות מים שנשפכו מדלי. בנוסף, נעשה שימוש במפלי מים לצורך רחצה. גם התרבות היוונית העתיקה וגם תרבות האימפריה הרומית למדו להכיר בהנאה שמגיעה כתוצאה מרחצה במים חמים והאמינו שהיא מחזקת את גופו של האדם. לאחר נפילת האימפריה הרומית ירד השימוש במרחצאות ציבוריים ואנשים הפסיקו את מנהגי הרחצה מחשש שמא הרחצה מביאה מחלות. רק בתחילת המאה העשרים החלו לבנות חדרי רחצה בדירות מגורים שהתפתחו למה שאנחנו מכירים היום.

על פני העור שלנו, באופן שוטף, נמצאים לא מעט חיידקים ופטריות. רובם ידידותיים ועוזרים לגוף בהגנה מפני חיידקים מזיקים. במהלך היום יום שלנו אנחנו באים במגע עם לא מעט משטחים מזוהמים כמו לדוגמא כפתור המעלית, ידיות של דלתות ואז חלק מהחיידקים בכל זאת עלולים לחדור את קו ההגנה הזה, ולכן אנחנו בעצם מוסיפים את ההיגיינה שלנו ושל סביבתנו כקו הגנה שני. מקלחת יומיומית ושטיפת ידיים עוזרת לשמור על בריאותנו כך שנהיה  פחות חשופים לחדירה של חיידקים ווירוסים לגופנו.

באקלים הים תיכוני בו אנחנו נמצאים מומלץ להתקלח פעם אחת ביום ולא יותר. ריבוי מקלחות ושימוש מוגבר בסבון פוגע בעור במיוחד אצל אנשים מבוגרים. העור שלנו מפריש שומן באופן טבעי העוזר לו לשמור על שלמותו. כששכבת השומן פוחתת נוצרת תחושה של יובש שעלולה לגרום לגרד מה שיכול להביא לחדירה של חיידקים ווירוסים דרך פתחים אלו. בסיום המקלחת מומלץ להזין את העור בקרם לחות או בשמן.

אז איזו מקלחת מומלצת? ההמלצה היא לעשות מקלחת אחת ביום, שלא תארך יותר
מ 5-10 דקות במים לא מאוד קרים ולא מאוד חמים. סוג הסבון בו אנו בוחרים להשתמש לא משנה, אך חשוב להקפיד ולסבן היטב באזור קפלי הגוף, בבית השחי ובפנים שהם אזורים בהם נוטה להצטבר זיעה ולייבש את הגוף היטב.

למרות החשיבות הגדולה של שמירה על היגיינה, לא מעט מחקרים מראים שלא מעט אנשים מעדיפים לדלג מידי פעם על המקלחת הן מעייפות והן מפאת חוסר בזמן.

על מנת להמשיך ולשמור על ההיגיינה בצורה סדירה, חשוב ליצור סביבה אינטימית, מזמינה ומפנקת בחדר הרחצה. מומלץ להשקיע בעיצוב חדר הרחצה כך שיהיה כייף להיכנס אליו ולשהות בו. חלל שגם יענה על הדרישות הפונקציונליות של המשפחה כולה וגם יהיה מעוצב בצורה אסטטית. אז איך עושים את זה?

דואגים שחדר הרחצה יהיה צבוע בצבעים האהובים עלינו, תהיה בו אמבטיה מפנקת בה ניתן להתרווח או מקלחון מעוצב עם ספסל, ארון עץ שיכיל את כל שנדרש לנו, ברזים לאמבטיה מהדור החדש אשר מגיעים בעיצובים מתקדמים ובשלל של צבעים וגוונים, תאורה מחמיאה, והרבה אוורור כדי שלא תצטבר לנו רטיבות וטחב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here