הוראות שימוש בסיר לחץ

0
2188
הוראות שימוש בסיר לחץ
קרדיט לתמונה: freepik

לאחרונה החלו סירי הלחץ לעשות קאמבק מרשים, לאחר שנים שבהן הם איבדו משהו ממעמדם. אמנם תמיד היו כאלה שבישלו כך על מנת לזרז בהרבה את זמן ההכנה של תבשילים ומאכלים שונים, אבל היו שחששו. אם גם אתן או אתם רוצים סוף סוף ליהנות מהיתרונות של טכניקת הבישול בסיר לחץ, אל דאגה. נספר לכם מהן הוראת השימוש ואיך להפעיל את הסיר, בבטיחות. 

הכלל החשוב ביותר לשימוש בסירי לחץ 

סיר לחץ תמיד צריך להכיל מידה בלתי מבוטלת של נוזלים לבישול. סיר ובו מעט מדי מים לא יוכל לייצר את הלחץ הנדרש אך יחד עם זאת, אין להוסיף יותר מדי מים. הכלל העקרוני הוא כזה: לעולם לא ממלאים את הסיר עם מים ביותר מאשר חצי מנפחו. תכולת המרכיבים השונים שמכניסים לסיר יחד עם המים, בשרים, מרקים או כל דבר אחר, לא יהיו מעל לשני שלישים מתכולת הסיר. כאשר מבשלים תבשילים שסופחים מים, למשל שעועית או חומוס יבש, מומלץ להוריד את כמות הנוזלים בכמחצית. 

באיזה שלב אוטמים את הסיר

עם העלייה הנוכחית בביקוש לסירי לחץ, ניתן לראות היצע לא רק של סירים בלי אבא ואימא. אפילו מותגים מהשורה הראשונה, כדוגמת סירי ארקוסטיל מציעים לצד סוטאז' וסירי שיש מודרניים, גם סירי לחץ משובחים. אבל מהו בעצם סיר הלחץ, האם אתם יודעים? בגדול, מדובר בסירים שנוצרו במקור מיציקה מסיבית, עם מכסה מהודק שמונע מהאדים של נוזלי הבישול או המים שמוסיפים להתנדף החוצה. אבל לצורך השימוש הנכון, חשוב גם לדעת באיזה רגע יהיה נכון לאטום את הסיר. 

לאחר שמילאתם את הסיר מים בכמות רצויה והוספתם את מרכיבי התבשיל, האורז, המרק או הירקות והבשר, הניחו קודם כל לרתיחה. לפני שהסיר יכוסה, וודאו ששמתם תבלינים לפי הטעם כי לאחר הכיסוי במכסה, לא מקובל לפתוח עד לגמר הבישול. לאחר מכן אוטמים את הסיר ומניחים לו להתבשל כשליש מהזמן שלוקח לבשל בסיר רגיל. 

מתחילים  באש גבוה ואז מנמיכים 

בסיר לחץ צריכים לבשל בתחילה על אש גבוהה ולאחר מכן מנמיכים. כאשר רואים אדים נפלטים מהווסת, מנמיכים את האש. לפני פתיחת הסיר יש תמיד להניח ללחץ לפרוק במשך דקות מספר לכל הפחות. 

ידוע כי הטמפרטורה אחידה ומאפשר למזון להתבשל בצורה אידיאלית וטבעית, מבלי שערכים תזונתיים מתנדפים להם תוך כדי תהליך ההכנה. בתוך הסיר, מגיעה הטמפרטורה לעשרים אחוז יותר לעומת כל סיר אחר, טוב ככל שיהיה. זמן ההכנה מגיע לשליש, כך שמדובר בחיסכון עצום גם בהמתנה. 

הסיר מאופיין בעיצוב חזק ביותר, שמאפשר אטימה מוחלטת ומטעמי בטיחות, ישנו שסתום ביטחון לשחרור עודפי קיטור. המבנה מותאם לכך שלא ניתן יהיה לפתוח את המכסה כל עוד הלחץ בפנים לא התפרק (כלומר השתחרר). הבישול בלחץ משאיר את כל הוויטמינים במזון ואף משאיר יותר טעם, ללא צורך בהוספת שומנים מיותרים. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here