הטרדנים החמים בעיצוב הבית בתחום הטקסטיל לשנת 2021

0
5498
שמאל: קרין ברודנו, בעלת בדי אירופה – ייצור, ייבוא ושיווק טקסטיל ובדים. ימין: שיתוף פעולה עם סטודיו חנה מנקס. צילום: יח
שמאל: קרין ברודנו, בעלת בדי אירופה – ייצור, ייבוא ושיווק טקסטיל ובדים. ימין: שיתוף פעולה עם סטודיו חנה מנקס. צילום: יח"צ

מתכננים לרענן את הבית? קבלו עצות חשובות מאחת שיודעת – קרין ברודנו, בעלת בדי אירופה – ייצור, ייבוא ושיווק טקסטיל ובדי אופנה

מאת איתי גורביץ', בשיתוף בדי אירופה

ללא ספק, שנת 2020 תיזכר לנצח כשנת קורונה. זו גם הייתה השנה בה גילינו מחדש את הבית, שהפך לכל עולמנו – בית, בית ספר, מקום עבודה ובילוי. כתוצאה מכך, רובנו ניגשנו למלאכת ריענון המבצר הפרטי שלנו. והיד עוד נטויה.  

לטקסטיל חלק מאוד חשוב בעיצוב הבית – החל מבדים המכסים את הכריות בסלון ועד מפות ומפיות שמקנות לשולחן האוכל הביתי אווירה של מסעדה ולשולחן קפה בסלון – מראה מהודר של בית מלון. 

אך רגע לפני שניגשים למלאכת עיצוב הבית, כדאי שנתעדכן בטרנדים החמים לשנת 2021. לשם כך פנינו לאחת שיודעת – קרין ברודנו, בעלת בדי אירופה – חברה לייבוא, ייצור ושיווק טקסטיל לבית ובדי אופנה.  

קודם כל: להחליט על סגנון

קרין ברודנו: 

"אחד הדברים החשובים בעיצוב הבית הינו יצירת הרמוניה וזרימה בין כל הפריטים. החלטה על סגנון תעזור לעבור את המשימה בהצלחה – בין אם מדובר בסגנון אחיד שיאפיין את החלל או שילוב בין מספר סגנונות. הסגנונות הבולטים לשנת 2021 הם: 

קלאסי – אירופה הקלאסית בעלת מראה אצילי, מוקפד ויוקרתי, אמנם, התרחקה מאתנו, אך את המראות אפשר להביא לביתנו. כהשראה, דמיינו לעצמכם בתי מלוכה וארמונות בעלי מראה עשיר ומחושב. את הסגנון הזה עדיף לאמץ בחללים גדולים, כמו בתים פרטיים ולופטים תעשייתיים מרווחים. את האלמנטים הקלאסיים ניתן לשלב בעיצוב חללים קטנים. הקפידו על גווני לבן או שמנת, בשילוב אלמנטים של נחושת, ברונזה או זהב, כמו גם אלמנטים של קריסטלים וזכוכיות. 

עירוני תעשייתי – את ההשראה ביצירת סגנון זה נשאב ממפעלים, בתי מלאכה ואתרי בנייה. נחשב לצעיר יותר ומתאים לדירות ללא ילדים. בין האלמנטים הבולטים: גוונים כהים (אפור ושחור לגווניהם בין הבולטים), בטון, מתכות שונות, שילוב אבן. את הטקסטיל יש להתאים לרוח העיצוב. בתוך כל האווירה התעשייתית אני ממליצה לשלב נגיעות צבע, כמו אדום או צהוב. שילוב בין אפור לצהוב, אגב, הוכתר לצבע של 2021 על ידי אוטוריטת הצבעים הבינלאומית חברת פנטון. 

צנוע ומאופק – קווים מינימליסטיים. שימוש בצבעים וחומרים טבעיים או בעלי מראה נקי וטבעי, עם נגיעות גווני פסטל שונים. סגנון זה משדר תחושות של שלווה ורוגע. ההיפך הגמור מהסגנון הצבעוני העשיר שליווה אותנו בשנתיים שלפני פרוץ מגפת קורונה בעולם. יחד עם זאת, על פי דעת מומחים ודעתי, בשנה הקרובה נראה גם שימוש בצבעוניות עזה ודרמטית – להעלאת המורל בסביבה הפרטית שלנו. 

כפרי – על כל המשתמע מכך. דמיינו צימר בעל צבעים חמים ומלטפים, טקסטיל ששואב השראה מהטבע והאדמה – הן בצבעוניות והן בטקסטורות. זה מה שאמור להוביל אתכם בעיצוב". 

אפשר בקטנה

קרין ברודנו: "במידה ואתם מתכוונים לרענן את הבית 'בקטנה' דרך ציפיות לכריות בסלון, מפות ומפיות – הביטו קודם מסביב והגדירו את הסגנון הקיים על מנת לבחור את הבדים והטקסטורות המשלימים". 

לתת טאץ' טרנדי

קרין ברודנו: 

"כמו תחום האופנה, כך גם תחום הטקסטיל לבית – מושפע מטרנדים עונתיים. על שילוב בין צהוב לאפור שיככב ב- 2021 כבר דיברנו, אך זהו אינו הצבע היחיד שישלוט. בין הגוונים שנראה במהלך השנה הקרובה: ירוק לגווניו (ירוק מנטה בין כוכבי 2021), כסף, לבן בוהק, וורוד בייבי לצד וורוד חם דומיננטי, כתום דלעת, כחולים – מכחול שמים בהיר ועד כחול רויאל ונייבי הכהים, גווני קרם, אדום דובדבן. 

בין ההדפסים הבולטים: טקסטורות גיאומטריות בסגנון שנות ה- 70, הדפסי פרחים בגדלים שונים, הדפסי ציפורים וכנפיים, אמנות מופשטת – דמויות, נוף ופרחים, הדפסי משבצות – מצבעוני עד שחור-לבן שמלווה אותנו מזה מספר עונות.  

היפסטרים שבינינו ישמחו לדעת ששילוב בין טקסטורות 'לא מתאימות' הופך הפעם לנחלת כלל. 

כמו כן, שימו לב לטרנד השכבות, שיאפשר ליצור מפה מרשימה ועשירה בזכות שילוב בין מספר בדים בעלי שקיפות שונה. 

בין סוגי הבדים שיבלטו השנה בתחום עיצוב הבית יהיו אלה בדים קשים ועמידים, כמו קנבס, ברוקאד, בדי כותנה עבים".

קרין ברודנו – מומחית לטקסטיל ובדי אופנה – בעלת בדי אירופה – ייבוא, ייצור ושיווק טקסטיל לבית ובדי אופנה. 

קולקציית הבדים של בד אירופה משווקת אונליין או בחנות הפיזית – אלקון – נחלת בנימין 21, תל אביב.

לאינסטגרם של קרין ברודנו הקליקו כאן

לפייסבוק של בדי אירופה הקליקו כאן

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here