זיהוי פנים, כניסה בטוחה למשרדים ובנייני מגורים בתקופת הקורונה

0
2299
זיהוי פנים, כניסה בטוחה למשרדים ובנייני מגורים בתקופת הקורונה
קרדיט צלם: יחצ

מאת: יעל פלד ינאי

בעולם עוצרים את שרשרת ההדבקה ועוברים למערכות זיהוי פנים – זיפ. השינוי במנגנוני הכניסה למתחמים לא ישפיע על האדם הפרטי.

הקורונה כאן והיא כנראה תישאר איתנו עוד הרבה זמן. גם אחרי פיתוח החיסון המדובר והחזרה לחיים רגילים ופעילים, אנשים ייאלצו להתאים את חייהם למציאות החדשה. שמירה על היגיינה, עבודה מהבית, חיי תרבות מעט שונים ממה שהכרנו ובעיקר התאמות קטנות של סביבת החיים הקרובה.

צמצום נקודות ההדבקה וחיפוש אחר טכנולוגיות המאפשרות פעילות רציפה במרחב הציבורי, משנה לחלוטין את הסביבה הקרובה לנו. ביקשנו מיניב זמלר, מנהל פיתוח עסקי בזמלר טכנולוגיות, לסמן את הדברים שייעלמו מחיינו בתקופה הקרובה ולנבא מהם החידושים עימם יאלצו להתמודד אנשים כדי לחזור לשגרה פעילה.

"כבר היום אנו עדים לשינוי הטכנולוגי שחודר אל המרחב הציבורי ומשפיע על הדרך בה מתמודדים עסקים ומוסדות גדולים עם תעבורת אנשים. שדות תעופה שילבו מערכות ניתור חכמות המצלמות ומודדות חום מרחוק כדי לצבוע ולבודד את החשודים כנשאים של הוירוס החדש" טוען יניב. לדבריו, גם מבני ציבור חדשים בעולם כולו פועלים לצמצום מגע יד אדם בשירותים, מערכות כניסה ואפילו בהתנהלות החברתית היום יומית.

לפי השקפתו של יניב, ברמה הפרטית הנוגעת לכל אדם, השינויים יהיו זניחים ולא יורגשו. כך למשל בכניסה למשרדים ולבנייני מגורים, בהם אנו רואים אנשים רבים נוגעים במשטחים ומסתכנים בהעברת נגיפים, יוחלפו הקודנים במצלמות ובמערכות זיפ (זיהוי פנים). תשלום בכרטיסי אשראי יבוצע ע"י הצמדת הכרטיס לקורא חכם וקניית מוצרים און ליין תגדל ותתפתח לכיוונים חדשים.

גם עולם הספורט והבידור, יעברו שינויים אותם לא נרגיש. אולי מבחינת היערכות טכנולוגית, ייאלצו המפעילים להשקיע בהטמעת הפתרונות החדשים, אך מבחינת המתאמנים או המבלים, השינוי יהיה טבעי. במקום להצמיד צ'יפ אל חיישן, המנויים יוכלו להביט אל המצלמה ולהיכנס בקלות וללא מאמץ. חום הגוף יימדד במעמד זיהוי הפנים ויתריע באופן שקט לאחראי הבריאות הציבורית במקום. מערכות זיהוי הפנים – זיפ, יחליפו את הקודנים וקוראי השבבים.

נכון להיום, מספר יניב, הטכנולוגיה קיימת ואף נגישה לכל היצרנים. מה שנראה פעם רק בסרטי המדע הבדיוני, כבר קיים ואפילו זול יותר ממה שרוב האנשים חושבים. היום כאשר בכל טלפון סלולרי ישנה מצלמה חדישה ומשוכללת, אין ספק שהחיים בסלפי טבעיים לנו מאי פעם. מבט אל מצלמה וכניסה ללא מגע היא לא עתיד רחוק, אלא הווה בטוח שיחזיר את כולנו אל השגרה. לגבי פרטיות המצולמים, מוסיף יניב: "תמונות האנשים המורשים להיכנס, שמורות במערכת הזיפ ולא על ענן. זוהי מערכת סגורה, ללא גישה את התמונות מרחוק".

לפרטים לשאלות ולייעוץ על מערכות זיפ -זיהוי פנים

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here