חיפוי פנים על ידי בריקים

0
2562
חיפוי פנים על ידי בריקים

רבים פונים בשנים האחרונים לשיטה חדשה של עיצוב קירות הבית. נראה כי עידן הטפטים שהוחלף במדבקות זוהרות וצבע קיר עם שברי זכוכית מפנה את מקומו לשינוי משמעותי בכל הנוגע לחיפוי פנים של קירות הבית. בעלי בתים רבים בעלי חוש עיצוב גבוה מבינים כי נדרש חידוש בתחום, ועוד סוג של מדבקה או צבע לא מספקים אותם. כאשר הם בוחנים את האפשרויות העומדות לרשותם, רבים מבינים כי אפשרות חיפוי פנים בעזרת בריקים היא האפשרות המקורית ביותר ובעלת יתרונות מרובים.

יתרונותיהם של בריקים

היתרון המוביל שלשמו רב בעלי הבתים בוחרים לבצע חיפוי פנים בביתם בעזרת בריקים הוא באמת השינוי העיצובי. המהפך שהבית עובר מבית שנבנה בבניה קונבנציונאלית ומשעממת לבית המשרה אטמוספירה כפרית ושלווה הוא מהפך עצום. אין צורך בחיפוי כל קירות הבית כדי לשוות את תחושות האלה אלא מספיק להדביק בריקים על קיר אחד בלבד והבית כולו משנה את האופי.

יתרון נלווה נוסף הוא הבידוד שמצליחים לספק הבריקים. חשוב לדעת שחיפוי פנים אינו בא במקום הקירות הקיימים אלא מדובר על הדבקה של אבן על הקיר הקיים. הדבקת בריקים שכזו מאפשרת למעשה שכבה נוספת של אבן המספקת גם בידוד מפני רעשים חיצוניים אך גם מפני מזג אוויר ורטיבות. חיפוי פנים מבריקים שומר על הבית קריר בקיץ הלוהט ועל טמפרטורה ממוצעת גם בימי החורף הקרים. כמו כן בימי גשם זלעפות חיפוי אבן מספק שכבת בידוד נוספת מפני רטיבות.

מהם בריקים

יתרונות אלה חשובים מאוד אך טרם ביצוע ההזמנה כדאי להבין מהם למעשה אותם בריקים. אותם אבנים הם לבנים שעברו אפיה בחום גבוה במיוחד. חלקם מיובאים מחו"ל אך גם יש יצרנים ישראלים המייצרים אותם כאן. יחד עם זאת האבן המומלצת לשימוש היא דווקא בריקים מפירוקים שהם בריקים שהיו בשימוש בבתים אחרים אך הודות ליכולות המחזור המתקדמות ניתן לשפץ אותם, ליצור מהם את הלבנים בגדלים המתאימים ואז לבצע חיפוי פנים חדש מאותם בריקים.

ישנו מונח אחד נוסף בתחום חיפוי הפנים המוכר בשם סיליקט. הסיליקט גם הוא סוג של בריקים ואין הבדל ממשי בין השניים. גם עם בריקים וגם עם סילקאט ניתן לעצב את הבית כולו וכל זאת בעזרת חיפוי פנים של קיר אחד בלבד במקום מרכזי במבנה בו אנו גרים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here