כל הנקודות החשובות לבחירת מקלחונים

0
648
כל הנקודות החשובות לבחירת מקלחונים
קרדיט FREEPIK

המקלחת היא רגע חשוב ביום שלנו. בזכותה, אנחנו נטענים באנרגיות חדשות ומקבלים כמה רגעים עם עצמנו, לחשוב, לשיר או פשוט לאפשר לעצמנו להירגע. 

מכיוון שהרגע הזה כל כך משמעותי עבורנו, קשה לבחור מבין מגוון האפשרויות איך אנחנו רוצים לבלות אותו – בתוך מקלחון או בתוך אמבטיה?  

האם כדאי להתקין מקלחון?

מקלחונים עונים על המון צרכים של רבים מאיתנו. חדרי רחצה לעתים מעוצבים ברשלנות – הכול צפוף מדי, קרוב אחד לשני, הכיור גדול והאמבטיה תופסת את רוב החלל ולא מותירה מקום לנשום.

כשאתם מתקינים מקלחון, אתם מרוויחים מרחב שלא ידעתם שיש לכם, שזה שווה ערך לאוויר לנשימה בחלל כמו חדר הרחצה, שמתמלא באדים שבקושי מצליחים להימלט החוצה מהחלון הקטן. בנוסף, מקלחונים הם מעין מתחם קטן בתוך חדר האמבטיה, מה שמגביר את תחושת הפרטיות שלכם במקלחת.

איך לבחור מקלחונים?

בחירת סוג המקלחון

בחירה נכונה של המקלחון המתאים לכם ביותר מתחילה מסוג המקלחון. מקלחונים מגיעים בעיקר בשני סוגים, שההבדלים ביניהם מהותיים – מקלחון פינתי או חזיתי. 

המקלחון הפינתי מותקן בפינת החדר, תחום בשתי קירות. זהו ללא ספק המקלחון שחוסך הכי הרבה מקום ולכן הוא גם הפופולרי ביותר בישראל, בה חדרי רחצה רבים נבנים קטנים וצפופים למדי. גם בחדרי אמבטיה גדולים ומרווחים, רבים אוהבים את המקלחון הפינתי מאחר שהוא נותן להם תחושה של מרחב פתוח וחלל מינימליסטי יותר. 

המקלחון החזיתי, לעומתו, אינו תחום בקירות ומותקן על קיר אחד בלבד, בגבו. היתרון הבולט של מקלחונים מהסוג הזה הוא כמובן העובדה שהם גדולים ומרווחים יותר, בעיקר מכיוון שהם פחות מוגבלים. מקלחון חזיתי יתאים בעיקר לחדרי רחצה גדולים יותר ולמי שרוצה המון מרחב בתוך אזור המקלחת עצמו. 

בנוסף לשני הסוגים הללו, ישנו גם האמבטיון – אמבטיה ומקלחון ביחידה אחת. האמבטיון הוא ממש אמבטיה שעליה מונח מקלחון, כלומר אמבטיה תחומה בזכוכית ובדלת. האמבטיון הוא בחירה מצוינת עבור מי שרוצה ליהנות מהיתרונות של שני העולמות.

מקלחון בהתאמה אישית?

נשאלת השאלה, מה עדיף – מקלחון בהתאמה אישית או מוכן?

ובכן, התשובה פשוטה למדי. מקלחונים מוכנים מגיעים לרוב באיכות ירודה ומהר מאוד מתחיל להיווצר בלאי ובעיות שדורשות תיקון. מקלחון בהתאמה אישית נבנה כך שהוא יתאים כמו כפפה לידי הצרכים הספציפיים שלכם. כמובן, נשאלת גם שאלת המחיר – למעשה, מקלחון מוכן אך איכותי יעלה לרוב יותר מאשר מקלחון בהתאמה אישית.

דלת הזזה או נפתחת?

מקלחונים מגיעים עם שני סוגי דלתות – דלת נפתחת או דלת הזזה. הדלת הנפתחת זולה יותר לרוב מדלת ההזזה, אך יש לזה מחיר. דלת נפתחת, נפתחת אל תוך חדר הרחצה (או גרוע מכך – אל תוך המקלחון) ותופסת לעתים המון מקום, מה שלא כל כך מסתדר עם הרצון לחסוך במקום. כאשר היא נפתחת לתוך המקלחון, אתם יכולים לדמיין מה זה להתחיל להתעסק עם דלת בזמן שאתם כבר רטובים לחלוטין והכול מחליק. דלת הזזה נעה על מסילה וחוסכת לכם את המקום והבעיה הזו.

בהצלחה! 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here