מזגנים לאיכות חיים

0
2108
מזגנים לאיכות חיים

אם העברתם את מרבית הקיץ האחרון עם מזגן מקולקל ובהמתנה מייגעת לטכנאי תיקון מזגנים, כנראה שיש לכם מזגן ישן, שאולי כדאי להחליפו. ואם כבר החלטתם לרכוש מזגן חדש, הקדימו תרופה למכה ובדקו מבעוד מועד מי הגורם שיהיה אחראי על תיקון המזגנים

במהלך תקופת האחריות, כבר במעמד הקנייה. במאמר הבא תוכלו למצוא עוד עצות לרכישת מזגן ולהזמנת שירות תיקון מזגנים.

ממזגים וחוסכים – העיתוי הנכון לרכישת מזגן ולתיקון מזגנים

אם הצלחתם לשרוד את הקיץ עם מזגן מקולקל, ברכותינו! לא רק שמגיע לכם אות הגבורה על שהצלחתם לשרוד את החום המעיק, אתם גם צפויים לחסוך לא מעט כסף. ראשית, בגלל שהמתנתם עם רכישת המזגן עד לאחרי הקיץ, שבו הביקושים ומחירי המזגנים מגיעים לשיאם. ושנית, בגלל שחסכתם לעצמכם גם את עלות תיקון המזגנים.

בקיץ קשה מאוד למצוא טכנאי תיקון מזגנים פנוי בהתראה קצרה. לא רק שאנשים רבים רוכשים מזגן וזקוקים לטכנאי שיתקין אותו עבורכם, בקיץ מזגנים נוטים לעבוד יותר, וכפועל יוצא גם להתקלקל לעיתים תכופות יותר. לכן, אם אתם זקוקים לתיקון מזגנים בחודשים יולי ואוגוסט, סביר להניח שתיאלצו לחכות ימים רבים וגם לשלם לא מעט כסף עבור טכנאי תיקון המזגנים. אז אם כבר עברתם את הקיץ בלי מזגן שפועל כשורה – הרווחתם פעמיים!

רכישת מזגן – מקדימים תרופה למכה

כשרוכשים מזגן חשוב לבדוק פרמטרים רבים: נפח המנוע, יעילות אנרגטית (מידת החיסכון בחשמל של המזגן), סוג המזגן (עילי, רצפתי, מיני מרכזי) והתאמתו לדפוסי השימוש של בני הבית ועוד. אולם לא משנה באיזה מזגן בחרתם ומהי תקופת האחריות על המזגן שאתם מקבלים מהיצרן, עליכם תמיד להקדים תרופה למכה ולברר את סוגיית תיקון המזגנים כבר במעמד הרכישה.

הסיבה לכך היא פשוטה. שוק המזגנים הוא שוק רווי חוליות בשרשרת האספקה: היצרן מייצר, החנויות משווקות, המתקינים מתקינים והטכנאים מספקים שירותי תיקון מזגנים. לא אחת, הגורם שממנו קנינו את המזגן לא אחראי על תיקון תקלות שנגרמו לאחר תקופת האחריות. במקרים שכאלו, כל חוליה בשרשרת נוטה לזרוק את האחריות אל האחרות. לכן, חשוב לבדוק מבעוד מועד וכבר במעמד הקנייה מי יהיה אחראי על תיקון המזגנים שרכשתם. דרשו לקבל כתובת ברורה אליה תוכלו לפנות בכל פעם שתזדקקו לשירותי תיקון מזגנים.

תיקון מזגנים – להבטחת איכות החיים

חברות המזגנים מרבות לפתות אותנו לרכוש את מזגניהן בשלל מבצעים ומחירים אטרקטיביים. המחיר הוא אמנם פרמטר חשוב ברכישת מזגן, אך הוא לא החשוב ביותר. כי אם תרכשו מזגן זול במיוחד, אך תאלצו לשלם מאות שקלים בשנה עבור שירותי תיקון מזגנים, בעצם לא חסכתם מאומה. לכן, סוגיית תיקון המזגנים חשובה יותר מכל הנחה שתקבלו במחיר רכישת המזגן.

מעבר לכך, חשוב לבדוק את טיב שירותי תיקון המזגנים שהחברה מספקת לכם. לא די בכך שקיבלתם כתובת ברורה של הגורם שאחראי על תיקון המזגן, עליכם גם לוודא פרמטרים נוספים כגון: משך תקופת האחריות, האם יש השתתפות עצמית על תיקונים במסגרת האחריות, מה כוללת האחריות, מה היקף הפעילות של מערך השירות ומעל לכל – האם החברה מחזיקה ברשותה מלאי זמין של חלפים למזגנים לתקופה של 7 שנים לפחות. כל חברה שלא עומדת בקריטריון הנ"ל לא תוכל לספק לכם מענה מהיר וזול בשעת תקלה, ואתם תיאלצו להתמודד עם ימים שלמים ללא מזגן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here