מפסיקים להתלבט: כיצד בוחרים ארונות בגדים לחדר השינה?

0
397
קרדיט לתמונות PIXABAY

עוברים דירה? עושים שיפוץ לחדר השינה? אחד הרהיטים הבולטים בחדר הוא ארון הבגדים, שהוא מוצר שימושי וגם פריט עיצובי מרכזי בחדר. האופציות לארונות בגדים בימינו מגוונות יותר מאי פעם, והארונות נבדלים זה מזה בעיצוב שלהם, בגודל ובחומרי הגלם מהם הם מיוצרים. אילו פרמטרים צריך להביא בחשבון כשבוחרים ארון בגדים לחדר השינה? בואו לגלות את התשובה במאמר שלפניכם.

מידות הארון 

אחד הפרמטרים הראשונים שצריכים להביא בחשבון כשבוחרים ארונות בגדים הוא המידות של הארון הרצוי. מומלץ למדוד את החלל שבו תרצו להרכיב את הארון, ומשום שהרבה אנשים מעדיפים לקנות ארון גבוה שינצל באופן מקסימלי את המרחב העומד לרשותו מומלץ למדוד גם את הגובה המקסימלי של החדר. כדאי לבחור ארון שאינו גדול מדי כדי שלא ישתלט על החדר, וגם לא קטן מדי שעלול לא להיות פונקציונלי. חשוב שיהיה מספיק מקום לכל הבגדים שלכם, לרבות בגדים קיציים שלא נמצאים בשימוש בעונת החורף ולהפך. כמו כן, אפשר לקנות ארון בהתאמה אישית ולבחור את המידות הרצויות, כדי שהוא יתאים בדיוק לצרכים שלכם. 

סוג הדלת של הארון

יש שני סוגים של דלתות לארונות בגדים: דלת הזזה הנעה על מסילה סמויה, או דלת פתיחה הנפתחת החוצה לכיוון החדר. כדי לנצל את השטח באופן מיטבי ופונקציונאלי, ההעדפה היא לבחור בדלת הזזה שלא תתפוס עוד מקום בחלל, בייחוד אם מדובר בחדר קטן. כמו כן, אם אתם צריכים ארון בגדים לחדר הילדים, הבחירה הבטוחה יותר תהיה דלת הזזה, שכן הן בטיחותיות יותר ולא חושפות את הילדים לפגיעות מדלת שנפתחת כלפי חוץ. עם זאת, דלת פתיחה מאפשרת לראות את כל תכולת הארון בצורה נוחה וקלה יותר מאשר דלת הזזה.

צבע הארון 

ארון הבגדים הוא אחד מהרהיטים המרכזיים ביותר בחדר השינה, והוא משפיע גם על העיצוב ועל המראה של כל החדר. ארונות כהים יוצרים מראה דרמטי ודומיננטי, ולעומתם ארונות בהירים יוצרים תחושה של המשכיות וחלל פתוח. בדרך כלל מעדיפים לבחור ארון בגדים בהיר שמתכתב עם הסגנון העיצובי של החדר ושל שאר הרהיטים שבו. אתם יכולים לבחור ארון בצבע לבן או אפור, ואם אתם רוצים ליצור אווירה כפרית אפשר לבחור בארון עץ. כמו כן, תוכלו ליצור ניגודיות בעיצוב בעזרת בחירה של ידיות בצבע כהה, הדבקת טפט על דלת הארון או יצירת מסגרת ייחודית, שייתנו נגיעה עיצובית מרשימה. 

חומרי גלם איכותיים

בעת רכישת ארון בגדים חשוב לבדוק מהם חומרי הגלם שמהם הוא בנוי. יש מספר חומרים המשמשים לבניית ארון בגדים, כאשר הנפוץ שבהם הוא עץ טבעי, הידוע בהיותו עמיד וחזק. חומר גלם נוסף הוא מלמין, זהו חומר רך יותר לעומת עץ הוא עמיד לא פחות ממנו ובעל מראה דינמי. הידיות של הארון לרוב יהיו בנויות מפלסטיק או ממתכת, בצבעים דומים או מנוגדים לצבע של הארון עצמו. חשוב לוודא שחומרי הגלם אכן עמידים, כדי שהארון יוכל לשמש אתכם לאורך שנים רבות, וכן שהם חזקים ויציבים, כך שהארון יוכל להכיל ולאחסן את כל מה שתרצו להכניס לתוכו. 

לסיכום 

המשימה של בחירת ארון בגדים לחדר השינה יכולה להיות מבלבלת, אך אם יודעים מהם הפרטים שצריך לבדוק היא הופכת לפשוטה יותר. כשמחפשים ארון חשוב למדוד את המידות הרצויות בהתאם למקום שיש לכם בחדר, לבחור צבע שיתאים לסגנון העיצוב הקיים, לבדוק שחומרי הגלם של הארון עמידים ויציבים וכן להחליט אם ברצונכם לבחור בארון שיש לו דלת פתיחה או דלת הזזה. פרמטרים אלו ימקדו אתכם בבחירת הארון ויכוונו אתכם באופן מדויק יותר למוצר שעונה על כל דרישותיכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here