עיצוב חדר שינה הוליסטי לגיל השלישי

0
756
עיצוב חדר שינה הוליסטי לגיל השלישי
קרדיט: הגיל השלישי

בחיים מודרניים, לחוצים ועמוסים כל אחד צריך שיהיה לו מרחב למנוחה, בו הוא יכול להירגע, להשיל מעליו את תלאות היום ולהשיב את כוחותיו. כיצד לעצב חדר שינה הוליסטי שמתאים גם לצורכי בני הגיל השלישי? הנה כמה טיפים מעשיים שיאפשרו לשלב בין אסתטיקה לבטיחות.

שמירה על עיצוב בקווים נקיים

סביבת מגורים הוליסטית היא סביבת מגורים שקטה, שמשרה רוגע ושלווה. ולכן בבואנו לעצב חדר שינה הוליסטי המיועד לבני הגיל השלישי נבקש לשמור על "השקט" להשתמש בגוונים בהירים (אך לא מסנוורים) וטבעיים שיעצימו את תחושת האור במרחב ויצרו רושם של גודל. יישומים אפשריים – שילוב של לבן עם גוון קש טבעי, בז' ולבן בגוון מאט וחום בהיר, שישרה חמימות. לצד צביעת הקירות או חיפויים בעץ או בחומר אחר, שגם ימנע עובש ויתרום לבידוד טוב יותר נלביש את החלונות בווילונות חצי-שקופים בגוונים בהירים מהקצה העליון ועד הקצה התחתון (כלומר כאשר כל אורכו של הקיר מכוסה ולא רק החלון), וכך ניצור אווירה מאוזנת ויוקרתית.

תאורה

התאורה בחדר השינה משמשת הן לפעילויות שגרתיות כמו לבוש, התארגנות ליום חדש, קריאה וכן הלאה והן כתאורת אווירה. ככלל, נרצה להאיר חדר זה בתאורה שמשתנה עם היום. לדוגמה: בבוקר תהה זו תאורה המדמה אור יום, תאורה חזקה אך לא מסנוורת, שתאפשר לבצע פעילויות ותעודד לערנות, בצוהריים תאורה זו נחלשת, הופכת לעמומה יותר, נכבה את המנורה ונסיט את הווילון ובערב, נרצה לחוות תאורה מרגיעה בגוון צהוב, תאורה היקפית יותר ומרומזת, אך עדיין תאורה שמאפשרת לנוע במרחב בביטחון – תאורה זו ניישם בעזרת מנורות קיר ומנורות עומדות.

הרחקת מכשולים מהרצפה

ככלל, בעיצוב חדר שינה למבוגרים ולאנשים המוגבלים בתנועתם רצוי לפנות כמה שיותר "שטח רצפה" ובכך להרחיק מכשולים – אם צריך יש לוותר על השטיחים או לחילופין להתקין שטיחים מקיר לקיר או שטיחים מקובעים היטב – מעידה על שטיח סופה נפילה – וזאת ניתן למנוע מראש. כל אחסון על הרצפה לרבות קופסאות או חפצים ראוי שיכנס אל תוך ארון. פינוי שטח רצפה, קיבוע ריהוט אל הקיר ובכלל שימוש בקירות לצורך אחסון ייצור מרחב מרווח ובטוח יותר למשתמש.

שילוב אביזרי בטיחות

לבסוף כדי להבטיח תפקוד עצמאי לחלוטין ללא כל תלות בגורמים חיצוניים מומלץ לאבזר את חדר השינה במעקה בטיחות למיטה, שמתאים למבוגרים, כיום יש מעקות בטיחותיים במראה אסתטי שישתלבו בחדרים מעוצבים, מעקה בטיחות שמתאים למיטה מתכווננת וכן מגן צד שניתן לנייד בין החדרים השונים, נוסף על כך ניתן להיעזר במזרוני ובכריות לחץ וכן בעזר לתנופה משכיבה לישיבה באופן מבוקר ובטוח. כל אלו ישפרו באופן משמעותי את איכות החיים של המשתמש ויבטיחו שיוכל להמשיך לתפקד באופן עצמאי בכל עת.

הכותבת היא סמדר איתן מומחית לשיפור איכות החיים של בני הגיל השלישי ובעלי קשיים בתפקוד, בעלת חנות מקוונת לשיווק עזרים יום יומיים באיכות מעולה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here