שימור מבנים – לתת כבוד להיסטוריה

0
1816
שימור מבנים – לתת כבוד להיסטוריה

בשנים האחרונות אפשר למצוא בערים שונות בארץ לא מעט מבנים עתיקים שעברו תהליך של שימור וזוכים כיום לפריחה מחודשת. מבנים אלה מספרים, לעיתים, סיפור בני מאות או אלפי שנים, וזקוקים לתהליך של שימור, כדי שיוכלו להישאר במקומם לעוד שנים רבות ולספר סיפורי היסטוריה מיוחדים במינם. תהליך השימור, המתבצע על ידי חברות המתמחות בכך, הוא הזדמנות לתת כבוד להיסטוריה, לתת כבוד לאירועים חשובים או לדמויות שונות, שתרמו לא מעט לארצנו.

על חשיבותו של תהליך שימור מבנים

תהליך שימור מבנים הינו תהליך חשוב במיוחד. הוא מאפשר לחדש מבנים מתקופות שונות, מבנים בעלי חשיבות רבה במיוחד, בין אם מבחינה היסטורית, מבחינה תרבותית או אפילו מבחינה אדריכלית. מטרתו המרכזית של תהליך זה היא לשמור על המבנה עצמו ולתת כבוד להיסטוריה, שמסתתרת מאחוריו. בדרך זו ניתן ליצור סביבה, המשלבת בין ההווה, החדש, לבין העבר, לבין פיסות היסטוריה חשובות מאד, מעניינות ומיוחדות. תהליך זה מאפשר להציג סיפורים מהעבר, מאפיינים שונים של העבר והתנהלות שכבר איננה קיימת בתקופתנו. זוהי דרך נפלאה לחזק את הקשר שלנו אל המורשת הארצישראלית, אל התרבות המקומית וכמובן אל ההיסטוריה העשירה שלנו.

יתרונותיו הנוספים של תהליך השימור

תהליך השימור מציע הרבה יותר מחיבור אל ההיסטוריה ואל העבר. מבחינה מעשית, מדובר בתהליך המעלה באופן משמעותי את ערכו של המבנה. תהליך זה, שנעשה על ידי חברות בעלות ידע וניסיון בתחום, כולל במסגרתו שימוש בחומרים שונים כדי לשמור ולחזק את המבנה. חומרים כמו טיח מינרלי, המתאימים הן לחלקו החיצוני של המבנה והן לחלקו הפנימי, הינם חומרים טבעיים מיוחדים, העוזרים לשמר את המבנה, ולא פחות מכך – לשמר גם את ההיסטוריה שמאחוריו. הימצאותם של מבנים בעלי ערך היסטורי רב, וכן כאלה שעברו תהליך של שימור, הופך את הסביבה שבה הם נמצאים לאטרקטיבית הרבה יותר ולכן גם מעלה את ערכם של המבנים השונים, לרבות ערכו של המבנה המשומר עצמו. סביבה כזו מושכת אליה גם מבקרים רבים, המעוניינים להתרשם מקרוב מהמבנה ולבחון אותו ואת הסיפור שהוא מספר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here