שערים מעוצבים וחשיבותם לרושם הראשוני של הבית

0
567
קרדיט FREEPIK

בדיוק כמו שכל בית צריך מרפסת, כך הוא גם צריך שער שיהווה חציצה והגנה ויהיה נאה ואטרקטיבי. בדיוק מסיבה זו, כיום שערים לבית הם כבר מזמן לא אותם מוצרים חד גוניים וסטנדרטיים של העבר, אלא ניתן למצוא אותם בשלל גדלים ותצורות.

הרושם הראשוני של השער

אמנם תפקידו המרכזי של השער הוא במתן פרטיות והגנה, עם כניסה נוחה לבית של הדיירים ומניעת כניסה של אנשים בלתי רצויים. יחד עם זאת, כל עוד השער ממלא את תפקידו זה אין סיבה שהוא ייראה פשוט, מוזנח ועלוב. למעשה, השער הוא האלמנט הראשון שבו נתקל כל אדם שמגיע לביתכם, כולל אתם או האורחים, וכמובן שרואה אותו כל מי שעובר ברחוב. כידוע, לרושם הראשוני יש השפעה גדולה במיוחד על התפיסה שלנו. המוח האנושי בנוי להתמודד הכי יעילה ומהירה עם המידע הרב שמגיע דרך החושים, ועליו לעשות זאת באופן מיידי. על כן, כאשר המוח נתקל בפעם הראשונה באלמנט כלשהו, ניכרת השפעה גדולה, קיבוע של המידע, ורק לאחר מכן באים הפרטים הנוספים שמוסיפים על התמונה.

אז אם נחזור אל שערים לבית, נבין עד כמה הם משמעותיים למה שמרגישים ומאיך שמתרשמים אנשים לגבי ביתכם. למעשה, השער גם משפיע מאוד על ההרגשה שלכם כשאתם חוזרים מיום עבודה או מטיול, והשפעתו מלווה אתכם בעודכם נכנסים הביתה. 

שלל שערים מעוצבים

הבשורות הטובות הן שכיום קיים היצע עשיר מאוד של שערים לבית בעיצובים שונים. מרבית השערים עשויים מאלומיניום או ברזל שעבר טיפול נגד החלדה, ורבים מהם גם משלבים חומרים נוספים כמו עץ או זכוכית. מלבד זאת, ישנן המון תצורות וגוונים של שערים, למשל כאלו המשתלבים באופן מושלם עם חזות הגדר, כאלו שיש בהם גימורים מעניינים ומיוחדים, עבודות פרזול מקוריות, וכן שערים גבוהים או נמוכים, שערים המשלבים אינטרקום ומצלמה, שערים בעלי חזות מודרנית ונקייה או שערים מפותלים, כפריים ואוריינטאליים, שערים חשמליים וידניים עם צורות סגירה ופתיחה שונות, ועוד.

כמובן שהשערים גם נבדלים זה מזה במחיריהם, כאשר ככל שמזמינים שער יותר מאסיבי עם יותר חומרי גלם, או שער מיוחד ומקורי המצריך שעות עבודה רבות, כך עולה מחירו בהתאם. אז מצד אחד לא צריך להשתולל, אך מצד שני זכרו שמדובר בהוצאה חד פעמית על שער שילווה את בית המשפחה לשנים רבות ויהווה את הסמל הראשוני שלה לעיני העולם שבחוץ.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here