כל הדברים החשובים שצריך לדעת על סחלבים

0
2475
כל הדברים החשובים שצריך לדעת על סחלבים
מקור FREEPIK

הסחלביים זוהי משפחה של צמחים הנכללים בקטגוריית האספרגאים, והיא מונה מעל ל-800 סוגים, לפחות 25,000 מינים) המספר המדויק אינו ידוע בשל הבדלים בקטלוג ברחבי העולם  .זן צמחים זה ידוע במיוחד בשל פרחי הנוי המרשימים שלו, הקיים במגוון רחב של צבעים וגדלים, אך באופן כללי נחשב ברחבי העולם לאחד הפרחים האהובים והיוקרתיים ביותר.

סחלבים בטבע

באופן מפתיע, הגידול שלו אינו מורכב כפי שניתן לחשוב. יתר על כן, ברחבי העולם הסחלבים יכולים לצמוח מתוך סלעים ו"להסתפק במעט ."כך ,ניתן ליצור עבורם תנאים מתאימים גם בחלל הביתי שלנו ולגדל את הפרח המקסים בהצלחה. ראוי לציין שככל שהפרח בוגר יותר,  כך תקופת הפריחה שלו ארוכה יותר: פרח צעיר פורח כשבועיים, בעוד פרח בוגר יותר יכול לשמח אתכם בלבלוב של שלושה חודשים , כך שההשקעה בהחלט משתלמת כאן לטווח ארוך.

היכן לגדל את הסחלב ובאילו תנאים סביבתיים?

יש כמה דרישות סביבתיות בסיסיות שיש לעמוד בהן על מנת שהבית יתמלא בצבעוניות הססגונית של סחלב אמיתי. הסחלב לא סובל אור שמש ישיר, לכן יש לגדל אותו בתוך הבית. נדרשת לו לחות של 65-90%, ולרוב זה המצב קיים בבית, אך כדאי לעקוב אחר המדדים, ובימים יבשים להתיז מים סביבו. כמו כן, לסחלב נדרש הבדל של כ-10 מעלות בין יום ללילה, תנאי שלרוב קיים גם כך, אך בימים מיוחדים ניתן להשפיע על הטמפרטורה באמצעות מיזוג אוויר.

כל כמה זמן יש להשקות סחלבים?

הסחלבים רגישים יותר לעודף מים, מאשר להיעדרם, משום שעודף מים גורם להם לריקבון. בימים קרים יחסית אפשר להשקות אותו אחת לעשרה ימים, ובתקופות חמות יש לבדוק את האדמה, ובמידה והיא יבשה – להשקות. מים רגילים מתאימים לסחלב בהחלט ואין צורך במים מזוקקים.

דקויות טיפול נוספות

דישון בחומרי הזנה המותאמים לסחלבים יתרמו לחוסנו ויעניקו לו את כל הרכיבים הדרושים לצמיחה בריאה שנה אחר שנה. ניתן למצוא את התמהיל המתאים במשתלות ולפעמים אפילו בחנויות פרחים הקרובות לביתכם, וכדאי מאוד להתייעץ עם המומחים שם על מנת ליצור את שגרת הטיפול המוצלח ביותר לסחלבים שלכם.

פה למשל החנות פרחים בחיפה פרסמה מגוון ענק של סחלבים בהמון צבעים וגדלים שאפשר גם לרכוש אונליין.

נושא נוסף שכדאי להכיר – הוא גיזום הגבעולים בסוף עונת הפריחה, זה מאפשר לצמח להתחדש וללבלב אפילו יפה יותר בעונה הבאה. כדאי להתייעץ גם בעניין זה עם מומחים במשתלה על מנת שיסבירו מתי כדאי לעשות זאת ועד כמה לגזום את הגבעולים.

המזיקים האורבים לסחלב

סחלבים חוששים בעיקר מהכנימה הקמחית, שאר המזיקים לא מתעניינים יותר מדי בפרח מקסים זה  .ניתן לזהות את הופעתו של המזיק כשאתם רואים על העלים פיסות קטנות המזכירות במראן כדורי צמר גפן קטנים. יש להשתמש בחומרי הדברה עדינים על בסיס אורגני  וזה בהחלט יספיק על מנת לפתור את הבעיה.

באמצעות טיפול נאות ועקבי , וכן הכרת דקויות גידול הסחלבים תוכלו להבטיח הנאה רבת שנים מפרחי הסחלב בתנאים ביתיים נגישים לכל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here