מאווררים לבית נעים

0
1935

בארץ הלוהטת שלנו כולם מדברים על מזגנים כאילו הם ורק הם האמצעי היחיד למיגור החום בימי הקיץ. אולם לעתים יש תחליף לאותו מכשיר קופסתי לבן, העשוי לספק תחלופה זולה יותר אך לא פחות יעילה, שאף הפכה לאופציה המועדפת על ידי אנשים רבים. על מאווררי תקרה כאמצעי קירור אלטרנטיבי לעונה החמה, במאמר זה.

על אף שמחירי מיזוג האוויר ירדו מעט עם השנים, מאווררים עדיין נמכרים היטב, ומאווררי תקרה אפילו חזרו לאופנה בשנים האחרונות בזכות מי שחיפשו אלטרנטיבת קירור יעילה. מכשיר זה קיים כבר עשרות רבות של שנים. הוא היום אומנם מעוצב יותר, חסכוני יותר בחשמל ובעל אפשרויות שליטה שונות, כולל אפשרות להפעלה באמצעות שלט רחוק, שילוב עם התקנים נגד יתושים או בית מנורה, ואפילו עם הפעלה לסירוגין המותאמת לשעות השינה, אולם הרעיון הבסיסי עודנו אותו הדבר – הנעת האוויר בחדר ויצירת רוח נעימה ממרום התקרה, באופן שמשפיע על כל החלל מתחת.

מאווררי תקרה – לא רק בתוככי הבית

מאווררי תקרה נתפסו כאמצעי אוורור אידיאלי לחדרי שינה (בתאילנד הם נפוצים במיוחד), שכן רבים אינם אוהבים לישון עם מזגן הנוטה לקרר יותר מדי. מאחר והם ממוקמים ממש מעל המיטה, הם מטפלים בקירור בצורה נקודתית ויעילה. עם זאת כיום ניתן לראות אותם בחדרים שונים של הבית, ואפילו במקומות פתוחים למחצה.

כך למשל ניתן להתקין אותם במרפסות פתוחות, תחת גג המרפסת או הפרגולה, ובכך לספק מזג אוויר נעים יותר בעת ישיבה בחצר. ישנם גם מבנים פתוחים למחצה, כמו מרכזי קניות שאינם סגורים ולכן לא ניתן להפעיל בהם מיזוג באופן יעיל, שבהם מתקינים מאווררי תקרה לאורך האזורים הראשיים, וכך מצליחים לספק את הקירור הנדרש בעלות נמוכה יותר וביעילות הרצויה.

דווקא מחוץ לבית, במקומות שכאלו, מאווררי תקרה הם בדיוק הפיתרון הטוב והיעיל ביותר, המאפשר ליהנות מהאוויר הנעים בחוץ ולהשתמש בו להעצמת האווירה הטובה בישיבה בחצר.

בגלל העלות

כבר נגענו קודם בנקודה חשובה, שכדאי לחזור אליה: שיקולי העלות. לא רק שמכשירים אלו עולים פחות ממערכות מיזוג הבית הסטנדרטיות, אלא גם שבתפעול השוטף שלהם הם חסכוניים ביותר, הודות לתצרוכת החשמל הנמוכה של הפעלתן. מזגן הינו זולל חשמל ידוע, ואילו מאווררי תקרה מורידים את הוצאות החשמל בצורה ניכרת.

אם אתם לא יכולים לוותר על אותה קופסת קירור מרובעת אבל שונאים ללכת לישון באוויר הקפוא והיבש שהיא יוצרת, ניתן להשתמש במאוורר התקרה כתוספת לשעות הלילה – להפעיל מעט את המזגן לזמן קצר עד שהחדר מגיע לטמפרטורה הרצויה, ואזי לעבור למאוורר עד שעות הבוקר על מנת שיניע את האוויר המקורר בחדר וימשיך לשמור על טמפרטורה נעימה וקרירה בו בצורה יעילה אך חסכונית בהרבה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here