מכונת קפה או מטחנת קפה? מדריך רכישה

0
817
מכונת קפה או מטחנת קפה? מדריך רכישה
קרדיט PIXABAY

כיום ניתן למצוא שפע דגמים של מכונות קפה המיועדות להכנת משקאות חמים כמו אספרסו, לאטה, מקיאטו, קפוצי'נו ועוד. המכונה נמצאת בשימוש נרחב בבית או במשרד, היא מאפשרת לנו להתענג מאספרסו איכותי עם ארומה נפלאה וממגוון משקאות קפה אחרים, ואנו יכולים גם לארח חברים ומשפחה ולהפתיע אותם עם קפה משובח.

בשוק מכונות הקפה ניתן למצוא שלושה סוגים עיקריים של מכשירים – מכונה ידנית, חצי אוטומטית ואוטומטית. במכונת קפה אוטומטית הכנת הקפה היא פשוטה וכל מה שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההפעלה, אלו מכונות יחסית יקרות ויש בהן פונקציות מתקדמות כמו ניקוי עצמי. מכונה חצי אוטומטית נחשבת לפתרון האידיאלי לחובבי הקפה שלא רוצים לוותר על החוויה המהנה של הכנת הקפה, אך בלי לטרוח יותר מדי כפי שנדרש להכנת קפה במכונת ידנית. הכנת קפה במכונה ידנית דורשת דיוק ומיומנות, יש לשלוט ידנית בטמפרטורת המים, ולדייק בנתוני הלחץ והזרימה.

מכונות קפה נבדלות אחת מהשנייה גם בשיטת ההזנה של חומר הגלם, יש מכונות עם קפסולות וכדי להכין את הקפה שמים קפסולה חדשה, לוחצים על כפתור וממתינים כמה שניות. בשוק יש גם מכונות קפה המבוססות על פודים, ויש דגמים בהם שיטת ההזנה היא קפה טחון ומכונות הכוללות מטחנת קפה באמצעותה טוחנים את הפולים לבד.

קפסולות או פולי קפה?

מאחר ויש סוגים רבים של מכונות קפה, רבים מתקשים לקבל החלטה, ולרוב הם מתלבטים בין מכונה עם קפסולות לבין מכונה הכוללת מטחנת קפה מובנית. מכונת קפה עם קפסולות מבטיחה שימוש נוח ופתרון נקי ויעיל, הקפסולה מכילה כמות מדודה של קפה טחון, וכיום ניתן לרכוש קפסולות של היצרן או קפסולה חליפית שמחירה זול יותר. עלות הכנת קפה מקפסולה היא היקרה ביותר, ובנוסף הקפסולות נזרקות לפח לכן זהו פתרון פחות ירוק וידידותי לסביבה.

ניתן לרכוש מכונה חצי אוטומטית או ידנית המבוססת על שיטת הזנה של קפה טחון בתפזורת. זהו פתרון נוח לרוב חובבי הקפה וניתן לנסות תערובות שונות. במכונות המיועדות לקפה טחון בתפזורת יש להוסיף קפה טחון לסנן החליטה ולדחוס את התערובת בצורה ידנית. עלות כוס קפה היא נמוכה בהשוואה לעלות קפה מקפסולה, ולאחר השימוש יש לנקות את הסנן.

לחובבי קפה מושבעים שנהנים מטקס הכנת המשקה הפופולרי כדאי להשקיע במכונה עם מטחנת קפה מובנית. חשוב לציין כי העלות של מכונת קפה עם מטחנה היא היקרה ביותר בהשוואה לדגמים אחרים של מכונות להכנת קפה, אך כדי להפיק אספרסו מושלם ולמצות את הטעמים של פולי הקפה – אין תחליף לטחינה של הפולים במכונה הביתית, ואתם תיהנו מתמורה מלאה למחיר.

איך לבחור מטחנת קפה?

כחובבי קפה מושבעים לבטח אתם יודעים כי טחינת הפולים היא שלב חשוב ומרכזי בתהליך הכנת אספרסו או משקה אחר המבוסס על אספרסו. איכות הטחינה משפיעה באופן ישיר על איכות הקפה שתלגמו לאחר החליטה במכונה. 

מכונות טחינה פשוטות המגיעות עם להב ממתכת הן הפשוטות והזולות ביותר, עם זאת הן פחות מומלצות לחובבי הקפה כי הטחינה אינה אחידה והחום פוגע באיכות הקפה הטחון לפני החליטה. מכונה פשוטה עם להבים לקיצוץ הפולים עשויה גם להתקלקל מהר בגלל המנוע החשמלי הפשוט.

מומלץ לבחור במטחנות קפה מסוג Burr, הן נקראות גם מטחנות קוניות. זו מטחנה איכותית בהן הפולים נטחנים בתנועה סיבובית במנגנון מכני ייעודי המורכב מקונוס ודיסק. הטחינה איטית, מדויקת ואחידה, יש אפשרות לכוונן את רמת הטחינה הדרושה והחיסרון העיקרי הוא הרעש הרב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here