עיצוב הבית – איך עושים את זה בצורה נכונה

0
1446
עיצוב הבית – איך עושים את זה בצורה נכונה
מקור pixabay

הדרך בה אנחנו בוחרים לעצב את הבית שלנו, יש לה חשיבות רבה לאיכות החיים שלנו ולאופן בו נוכל להתנהל ביום יום, והן מבחינת של המבנה כולו וכל חלל בו בנפרד.  עלינו להקפיד על כל פרט ופרט, הן בשביל שהם ישרו אווירה נעימה והן בשביל שנוכל להשתמש בהם בצורה פונקציונאלית.

עיצוב הבית איננו תהליך מורכב, אך הוא כן דורש מאיתנו תכנון מוקדם. זאת בשביל שנוכל לדעת באילו אמצעים וחומרים להשתמש, איפה להציב אותם, וכיצד אנחנו יוצרים עיצוב תואם, בין החללים השונים ובתוך כל חלל וחלל.

עיצוב הבית מכיל פרטים שונים, חלקם ניידים וניתן להעביר אותם ממקום למקום, אחרים לעומת זאת פחות ניידים, ועלינו להתייחס לכך בהתאם, מאחר ולא נוכל לשנות או להחליף אותם, והשפעתם תהיה משמעותית מאוד לעיצוב הבית. למשל, דלתות, חלונות, וילונות, מדובר בפריטים יקרים, שיש צורך להתקין אותם ואי אפשר להחליף או לשנות את המיקום שלהם. לכן צריך לבחון היטב מה נכון למבנה, בין אם זה מבחינת עיצוב ובין אם זה מבחינת התאמה לסוג וקונספט החלל בו הם מותקנים.

כיצד מעצבים את הבית בצורה נכונה

  1. עלינו לבחון את השטח של כל חדר בנפרד, זאת על מנת שנוכל לקבוע כיצד לעצב אותו בצורה נכונה. כך נדע באילו פריטים נוכל להשתמש וכיצד לשלב אותם אחד עם השני, בצורה נכונה מבחינת עיצוב ובאופן שנוכל להשתמש בחדר בצורה יעילה.
  2. ניתן להשתמש בתוכנות הדמיה שונות, אשר יעזרו לנו לראות כיצד החדר יעוצב, אם נשתמש בחומרים ואמצעים שונים. בעזרת התוכנה נוכל להחליט מה הקונספט הנכון לעיצוב החדר.
  3. מומלץ לרכוש אמצעים שיכולים לחסוך עלינו לעלויות לטווח הרחוק. למשל, שימוש באמצעי תאורה שאינם צורכים הרבה חשמל, מתגים שמאפשרים לכוון את מידת התאורה לכמות הנדרשת, מאווררי תקרה, ריהוט ממוחזר וידידותי לסביבה, ניצול אופטימאלי של תאורה טבעית, ועוד.
  4. מוטב להתייחס לעיצוב כדבר \"לא מוחלט ונתון לשינוי\" כלומר, לעצב כל חלל באופן כזה, שבכל עת אנחנו נוכל לשנות את העיצוב שלו, מבלי שנצטרך לבצע שינויים מרחיקי לכת. כך נוכל להתחדש מעת לעת בעיצוב חדש, אפילו אם זה כולל אך ורק הזזה של פריטים מסוים או העברתם למקום אחר.
  5. על מנת שהעיצוב יהיה יפה ומסודר, רצוי לבחון כיצד אפשר להסתיר דברים שאינם נראים טובים. למשל, אם מדובר בחדר שיש בו טלוויזיות, מחשבים, או אמצעים אחרים שכוללים כבלים, רצוי למצוא דרך כיצד אפשר להסתיר אותם, בין אם זה מאחורי ריהוט ובין אם זה בתוך קופסה ייחודית או כל דבר אחר. זה נכון גם לגבי פריטים אחרים שיכולים לייצר אי נעימות בעין.
  6. אפשר למצוא דרכים שונות כיצד לתת \"חיות\" למבנה. למשל, שימוש בצמחים, צבעים בהירים, תמונות וציורים שמחים ופריטים אחרים שנותנים תחושה של מבנה חי, צעיר ורענן.

לסיכום, כשאנחנו ניגשים לתהליך של עיצוב בית, עלינו לזכור, האופן בו הוא ייראה ויהיה מסודר, ישפיע על הדרך בה נוכל ליהנות מהמבנה, ומהאופן בו נוכל לנצל את השימוש בו בצורה יעילה, נוחה וחסכונית. לכן ככל שנקפיד על עיצוב נכון ומותאם לצרכים שלנו ולתנאים של המבנה, כך נהנה ממנו יותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here