איך לבחור סורגים נכון, ולהרגיש בטחון?

0
445
קרדיט FREEPIK

סורגים הם אמצעי עיקרי ושכיח למיגון של חלונות מפני פריצות ומפני נפילות מקומות גבוהות. בשוק ניתן למצוא סוגים רבים של סורגים המגיעים בקשת רחבה של דגמים, עיצובים וצורות, ומתוך המבחר חשוב לבחור בסורגים המתאימים גם לצרכי הביטחון שלכם וגם לסוגיות של עיצוב ואסתטיקה. בשורות הבאות נביא מספר פרמטרים לבחירה נכונה.

דברים שכדאי להביא בחשבון

אם כן, כאשר בוחרים סורגים יש לקחת בחשבון מספר שיקולים ובראשם כמובן הבטיחות. יש לבחור סורגים שהינם מוצר בטיחותי העומד בכל דרישות התקן מבחינת הצורה, אופן ההתקנה לקיר ולחלון ומבחינת החומרים. דרישות התקן הבסיסיות אומרות שהמרווח בין הסורגים לא יכול לעלות על 10 סנטימטר כדי למנוע מראשי ילדים להיתקע ביניהם. כמו כן, כלל האצבע אומר שככל שמדובר בסורגים המיועדים למנוע פריצות כך צריך לבחור במוצרים יותר עבים וככל שמדובר בסורגים המיועדים למנוע נפילות ניתן להסתפק בסורגים יותר דקים על כל המשתמע מכך גם מבחינת אסתטיקה והפרעה לנוף הנשקף מהחלון. בכל מקרה חשוב שסורגים יהיו מגולוונים על מנת שלא יינזקו ממי גשמים וייחלשו לאורך השנים, וכמו כן חשוב מאוד שסורגים יהיו מותקנים באופן בטוח ונכון עם ברגי jumbo עמידים או אמצעים אחרים.

סוגיית האסתטיקה בסורגים

גם העיצוב חשוב מאוד בחירה של סורגים לבית וכיום ניתן למצוא שורה ארוכה של סורגים מעוצבים, כאשר הבחירה ביניהם היא כמובן שאלה של העדפה אישית והתאמה אל המרחב הפנימי והחיצוני של הבית. קודם כל מבחינת הצבע סורגים מגיעים במגוון צבעים אבל בכל מקרה הם חייבים להיות צבעים מיוחדים המתאימים סורגים מגולוונים.

מבחינת עיצוב הסורגים ישנן כמה אפשרויות. ראשית יש סורגים אנגלים המשמשים לעיתים גם בתור פתחי אוורור בקומות מרתף למניעה של נפילת ילדים לפירים. לעומתם, סורגים ישרים הם הסוג הנפוץ ביותר שאותם מתקינים בקו צמוד לחלון אך אפשריים לעיצוב גם בצורות דקורטיביות שונות. ראוי לציין שישנם גם סורגים נפתחים עם נעילה שאותם אפשר לפתוח ולהסיט במידת הצורך כלפי חוץ או לצד, והם מתאימים למשל לחלונות של ממ"דים ולתליית כביסה, ולבסוף, ישנם גם סורגי בטון שבולטים החוצה ומספקים עוד מרחב בפתח של החלון, בו ניתן להניח אדניות, לאוורר מצעים וכדומה, וגם כאן יש מרחב גדול של גדלים ועיצובים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here