הטרנדים החמים לעיצוב הבית בשנת 2022

0
1273
הטרנדים החמים לעיצוב הבית בשנת 2022
קרדיט: shutterstock

מתכננים פרויקט שיפוץ ועיצוב הבית ורוצים שהבחירות שלכם יעלו בקנה אחד עם הטרנדים החמים לעיצוב הבית בשנת 2022? הגעתם למקום הנכון בזמן הנכון – כל מה שרציתם לדעת על הגוונים, החומרים, הסגנונות והבחירות שיובילו את עיצוב הבית בשנה הקרובה

שולי הלוי

השנתיים האחרונות גרמו לנו לבלות הרבה מאוד זמן בבית שלנו ולכן, היום יותר מתמיד חשוב שנרגיש בו טוב, נוח ובעיקר, שיהיה לנו יפה בעין. אז רגע לפני שאתם מתחילים לעצב מחדש, אספנו עבורכם את הטרנדים החמים ביותר לשנת 2022. אבל לפני הכל ולא פחות חשוב מכך, ארבעה כללים מרכזיים לשיפוץ הבית:  

  1. טרנדים זה נחמד ומגניב, אבל שיפוץ הבית זה פרויקט שאתם לא רוצים לחזור עליו כל שנה מחדש. השתמשו ברשימת הטרנדים החמים לעיצוב הבית כמקור להשראה אבל בחרו בעיצוב שתאהבו גם בעוד עשור. 
  2. על מנת להימנע מבעיות תחזוקה או בלאי גבוה, העדיפו חומרים ברי-קיימא שיחזיקו מעמד שנים רבות. 
  3. הגדירו תקציב ולוחות זמנים לפרויקט שלכם והשאירו מרווחי חריגה מינימליים לחרוג מהם במקרה הצורך. 
  4. אל תשכחו לוודא שיש לכם כיסוי והגנה בכל מקרה של נזק לצד שלישי במהלך השיפוץ – שכנים או בעלי מקצוע – ואם דרוש לכם כיסוי נוסף לביטוח דירה כגון ״ביטוח שבר תאונתי״ המקנה כיסוי לחפצים שבירים או כיסויים אחרים לביטוח מבנה או תכולה, דאגו להם לפני תחילת העבודות. טוב לדעת: כל חברת ביטוח קובעת סייגים מסוימים לנזקים לצד שלישי ולמשך השיפוץ, וחשוב שתכירו את הסייגים הרלוונטיים בהתאם לתנאי הפוליסה שלכם. 

50 אפשרויות של גוונים
פלטת הגוונים השולטת בטרנדים החמים לעיצוב הבית ב-2022 מתמקדת בצבעים אפור וכחול עם נגיעות של חום ושמחה. באפשרותכם לבחור את השילוב הנכון עבורכם מבין אינספור מערכות ישיבה, שולחנות ומדפים. כמו כן, על מנת להשלים את העיצוב ולהעניק לבית חמימות, רצוי לשלב גם אלמנטים של גווני חמרה, כתום או להשתמש בעץ טבעי, וכדי לשובב את הנפש, צבעו קיר שלם בצהוב-חמאה, כחול-אזורה או ירוק-יער מרגיעים.

קטיפה מעוקלת
ריהוט בעל קווים מעוקלים ובדי קטיפה רכים, שהיו טרנד חזק בשנות ה-70 של המאה הקודמת, עושים טרנד לשנות ה-30 של המאה הנוכחית. תחושת הזוויתית-גיאומטרית של החלל נשברת בעזרת רהיטים שמתעקלים באלגנטיות מעגלית, ואלו המרופדים או מקושטים בכריות נוי של קטיפה, משרים אווירה רומנטית בואכה נועזת. 

בדרך אל האושר
עיצוב סקנדינבי ומינימליסטי מככבים כבר כמה שנים בטרנדים החמים לעיצוב הבית וב-2022 מקבלים פרשנות עדכנית; עיצוב מינימליסטי 2022 פירושו מעבר לשימוש בחומרים בעלי טביעת פחמן נמוכה והתקנת אמצעים לחיסכון במשאבים ובאנרגיה. עיצוב סקנדינבי, שגם הוא מינימליסטי באופיו, יכול להסתכם בכמה אביזרים וחפצי נוי או להתרחב לחדר רחצה בתחושת ספא וריהוט בצבעים בהירים וחיים.

טרנד ההיברידיות
מגפת הקורונה לימדה אותנו שחשוב לשמור על גמישות ולהיות מוכנים לשינויים, כולל הפיכת הבית למקום העבודה מרחוק. בהתאמה להרכב המשפחתי, גודל החלל ומודל העבודה שלכם, תוכלו לעצב את הבית שלכם עם רהיטים מודולאריים, רהיטי מרפי נפתחים, ופתרונות אחסון חכמים המתאימים לחיים בעידן בתנועה מתמדת. 

ירוק עולה זה אקולוגי
חיפויי עץ או רהיטים ממוחזרים, קירות טיח טבעי, ירוקים מלאי צמחים או לבושים טקסטיל, כל אלו מעניקים לבית תחושות של חמימות ומכניסים אליו את הטבע – שילוב שיכול להפוך כל בית למקום מושלם. השימוש בחומרים טבעיים ממשיך גם השנה לככב ברשימת הטרנדים החמים לעיצוב הבית, בדגש על שימוש בחומרים ברי-קיימא ממקורות אתיים. 

מהשדה למטבח
אולי זה השילוב בין המודעות להתחממות הגלובלית ושינויי האקלים והבעיות בשרשרת האספקה ברחבי העולם בעקבות מגפת הקורונה, אבל אין ספק שטרנד המטבח האקולוגי כאן כדי להישאר. עיצוב מטבח ירוק כולל בחירה בחומרי בנייה כגון משטחים או ריצוף ידידותיים לסביבה, התקנת ארונות מעץ נטול פורמלדהיד, במבוק או בטון ממוחזר, התקנת מתקנים ומכשירים חסכוניים במים ובחשמל וכמובן – בחירת מקום אידאלי לגינת ירק ביתית. 

עם כל זאת, זכרו שגם שימוש בטרנדים צריך להיות בטוב טעם וחשוב לא להגזים או להעמיס על עיצוב הבית בצבעים/סגנונות, כי גם המוסיף לפעמים יכול להיות גורע ומעבר לכך, השאירו גם מקום למה שאתם אוהבים – לצבעים שעושים לכם טוב וגורמים לכם ולבני הבית לשלווה נפשית. מרגישים מבולבלים? כנסו לקבל השראה מעמודי אינסטגרם פופולריים ואתרי עיצוב, ואם גם הם לא עוזרים לכם להגיע להחלטות – שקלו להיעזר במעצבת פנים שתעשה לכם את החיים קלים ואת הבית שלכם לכזה שנראה כאילו יצא ממגזין. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here