האמנית שיר זלצמן כובשת את העולם

0
1432
צילום שיר זלצמן

לאחר שהופיעה בכתבה גדולה ונרחבת במגזין עיצוב מוביל בישראל, זה היה המשך טבעי ביותר שאחד מציוריה של האמנית הישראלית שיר זלצמן יככבו בגליון האחרון והסופי של מגזין האמנית העולמי המוביל APERO בחודש יולי האחרון. זוהי הפעם השנייה שאחד מציוריה של שיר נבחר למגזין ומדובר בכבוד עולמי גדול ביותר לכל אמנית, ולאמנית ישראלית בפרט.

שיר גילתה את אהבתה לאמנות כבר בשנות נעוריה, בגיל חמש עשרה, כאשר סבא שלה שהיא גם הוא אמן- צייר ופסל, הביא לה את סט הצבעים הראשון שלה. כבר אז הבינה שיר את כוחה של האמנות והציור שימש כמקום מפלט לרגשות שלה. ציוריה אמנם מתחלקים לתת סדרות (כמו סדרת הגרפיטי שהינה הסדרה האחרונה ששיר הוציאה) אך כולם נמצאים תחת הכותרת 'עומקים ורבדים' ניתן לראות את פרץ הרגשות והתחושות של שיר במהלך היצירה. 

צילום שיר זלצמן

במשך שנים הניחה שיר בצד את התשוקה שלה לעסוק באמנות וסיימה תואר שני בתרפיה באמנות. אך לבסוף, הביטוי האמנותי האישי שהודחק שנים רבות, ביקש לפרוץ במלוא הדרו והרגשות שבעבעו עמוק בפנים, קיבלו ביטוי על הקנבס בסדרת ציורים אבסטרקטיים מיוחדים. מאז שהחליטה שיר להפוך את האמנות, היצירה והציור לעיסוקה העיקרי בחיים היא הציגה במגוון תערוכות נחשבות בגלריות שונות בארץ.  ציוריה מוצגים פיזית בתערוכות מתחלפות ובגלריות מוכרות ונחשבות ברחבי הארץ וגם נמכרים און ליין בגלריות שונות ובאתר גלריה של שיר עצמה. 

כל מי שעומד מול ציוריה של שיר, מגלה עומקים ורבדים שאינם מתבטאים רק בשכבות הצבע. את הציורים היא יוצרת בעזרת טכניקת ציור ייחודית שפיתחה בעצמה שכוללת שילוב של ציור במכחול ושימוש בשפכטל עם צבעי אקריליק ורישום בפחם על בד קנבס. 

כל ציור של שיר הוא  – one pieceיצירה אחת ויחידה שאין דומה לה. ברגע שציור נקנה בעליו החדשים יודע שלא תהיה עוד יצירה שכזו ושהוא זכה להציג על הקיר הנבחר ציור יחיד במינו אשר לא יצויר בשני. נתון זה מתווסף לשאר הנתונים שהופכים את האמנות של שיר לכה מיוחדת.

תחת סדרת ה'גרפיטי' שהינה הסדרה האחרונה שהוציא שיר (והיד עוד נטויה), התווסף ציור נוסף הנקרא Chasing rainbows  שצויר גם הוא בשילוב של צבעי אקריליק ורישום בפחם על קנבס, בגודל 70X70.

ציוריה של שיר נחשבים לאמנות ישראלית ברמה גבוהה במיוחד ובקרוב יופיעו בתערוכת יחיד בשיתוף מגדלי יוקרה במרכז הארץ. 

לצפייה בציורים באתר של שיר: www.shirzalcmanart.com

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here