הזמן הכי טוב להכין את הגינה שלכם לחורף הוא עכשיו – טיפים מנצחים!

0
74
קרדיט תמונה: FREEPIK

עונת החורף עלולה לפגוע בגינה שלנו אם לא נתכונן אליה כמו שצריך, לכן חשוב להיערך לכך מראש ולנקוט מספר פעולות פשוטות כדי להבטיח שהיא תשרוד את תקופת הגשמים והקור בהצלחה. בעזרת טיפול מתאים ותחזוקה נכונה הגינה שלכם תעבור את החורף בשלום ותוכלו להמשיך ליהנות ממנה בכל עונות השנה.

אז איך תעשו זאת נכון? הכנו לכם כמה טיפים מנצחים. 

איך תכינו את הגינה לחורף?

לרוב אנו דואגים להכין את הגינה שלנו לקראת הקיץ כיוון שכולנו מחכים כבר לשובו של מזג האוויר הנעים כדי לחזור לרבוץ ולבלות בגינה. אבל למעשה רק מעטים מאיתנו דואגים לסדר את הגינה והמרפסת לקראת הגעתו של החורף וכאן הטעות הגדולה. הכנה מראש לתנאי מזג האוויר החורפיים תמזער נזקים לגינתנו, תחסוך לנו זמן והתעסקות רבה יותר בהמשך ותאפשר לנו לנצל את הגינה וליהנות ממנה גם בימים הגשומים והקרירים.

ככה תעשו את זה נכון:

#1 איטום גג המרפסת

איטום של גג המרפסת הוא אחד הדברים הכי חשובים שיש לבצע לפני החורף, כיוון שאם לא נטפל בו מבעוד מועד עלולות להתפתח בעיות איטום כמו סימני רטיבות, טפטופים ונזילות ואפילו תקלות חשמל שונות. מומלץ מאוד להקדים תרופה למכה ולדאוג לאיטום טוב של גג המרפסת לפני שהחורף מגיע. תוכלו להיעזר בבעל מקצוע לטובת עבודת האיטום או לבצע אותה בעצמכם יחסית בקלות, גם אם אין לכם ידע או ניסיון קודם בעבודות איטום.

בעזרת סרטוני הסבר פשוטים שאפשר למצוא ביוטיוב ובעזרת חומרי איטום שניתן להשיג בכל חנות חומרי בניין, תוכלו לחסוך בעלויות ולהשלים את העבודה באופן עצמאי.

רענון שבילי גישה מסביב לבית

אחד הפתרונות האטקרטיביים ביותר לשבילי גישה הוא אבני מדרך. אבני מדרך הן אבנים שטוחות או מרצפות שממוקמות בשביל ומאפשרות הליכה נוחה על פני הגינה או המדשאה מבלי לפגוע בצמחייה או להתלכלך מבוץ. אבני המדרך מיוצרות משלל חומרים כגון אבן, בטון, עץ ועוד, והן מגיעות במגוון רחב של גדלים, צבעים וצורות ומעניקות לגינה מראה ייחודי. עם הזמן, אבני המדרך יכולות להתלכלך ולצבור כתמים והמראה שלהן עלול להיפגע. ניקיון שוטף של שבילי הגישה יסייע לשמור עליהן נקיות לאורך זמן. אחת לשנה, מומלץ לבצע ניקיון יסודי יותר, למשל בעזרת מכונת קרצוף, ואחת למספר שנים כדאי לבצע ליטוש ומריחה של שכבת סילר על האבנים. ליטוש אבני מדרך יסיר את כל הפגמים ויהפוך את האבנים למבריקות וחדשות.

עישוב וגיזום

עישוב וגיזום חשובים מאוד והם חלק מעבודות ההכנה שתוכלו לבצע בעצמכם. בחורף יכולות להשתולל בחוץ רוחות חזקות שיגרמו לגינה שלנו לכאוס מוחלט – עציצים יכולים ליפול, צמחייה עלולה להיהרס והדשן של האדניות יכול להתפזר לכל עבר. מעבר לבלאגן הגדול, ישנן סיבות נוספות שבגללן כדאי לכם לבצע גיזום לקראת החורף:

  1. בטיחות – הרוחות הסוערות שמגיעות בחורף עלולות לגרום לקריסה של עצים ונפילה של ענפים שיכולים לסכן את הסביבה וגם אתכם. לכן חשוב לא להקל ראש בנושא הזה ולשים לב לכל דבר שיש לו פוטנציאל לגרום לסכנה.
  2. ניקוי והתחדשות – אחת ממטרות הגיזום היא הסרת עלים יבשים וענפים סוררים כדי לאפשר צמיחה מחודשת ובריאה לעצים.
  3. כניסת שמש – אם יש לכם עצי פרי נשירים בגינה, מומלץ לגזום חלק מהענפים שלהם כדי לאפשר לקרני השמש לחדור אל העץ בימים שמשיים.

שיפוץ הגדר

גדר גינה מעניקה פרטיות, אבטחה ותחימה של גבולות הנכס, אבל היא גם יכולה לשפר פלאות את מראה החצר שלכם. אורך החיים של הגדר תלוי במספר גורמים, אך גדר איכותית תוכל להחזיק מעמד שנים רבות עם טיפול נכון.

בעוד שבעבר גדרות לגינה נבנו בעיקר מחומרים כמו עץ ואבן, כיום ניתן למצוא גדרות מאלומיניום, PVC, ברזל ועוד. אם הגדר שלכם מתוחזקת כראוי באופן שוטף והיא במצב כללי טוב וסובלת רק מנזקי צבע וקילופים קלים, תוכלו לשדרג את המראה שלה באמצעות חומרי צבע שונים. מה שחשוב לקחת בחשבון זה לעשות שימוש בצבעים נכונים בהתאם לחומר ממנו עשויה הגדר:

  • גדר עץ –  אם הגדר שלכם עשויה מעץ בעל מרקם, מומלץ לצבוע אותה בצבע שקוף שלא יסתיר את הטקסטורה שלה.
  • גדר לבנים – כאשר תרצו לרענן מראה של גדר לבנים שצבעה דהה, תוכלו לצבוע אותה בצבע אקרילי בעל עמידות גבוהה.
  • גדר פלסטיק – גם גדרות פלסטיק ניתן לצבוע, בצבעי שמן למשל. אבל כיוון שצבע שמן לא מתקבע היטב על הפלסטיק, תצטרכו להשתמש תחילה בחומר מקשר ורק לאחר הייבוש שלו תוכלו לצבוע את הגדר.
  • גדר מתכת – גדרות מתכת יכולות להיות חלקות מאוד ולהקשות על היצמדות של צבע רגיל, לכן נשתמש בצבעים ייעודיים למתכות. צבעים למתכת נותנים כיסוי נכון למשטח ומונעים היווצרות של חלודה בעתיד.

כיסוי פינת הישיבה

אל תשכחו לדאוג לכיסוי עמיד ומתאים לפינת הישיבה החיצונית שלכם מפני ספיגת גשם שלאורך זמן עלולה לפגוע בריהוט שלכם ולהרוס אותו. כיסויים לריהוט גן יגנו על הריהוט שלכם גם מפני שמש, לחות ולכלוך וישמרו על המרפסת שלכם עד הפעם הבאה שתרצו להשתמש בה.

אחסון זמין ומועיל

אחד הדברים הכיפיים ביותר כשיושבים בגינה בחורף זה להתעטף בשמיכה נעימה שתשמור שיהיה לנו חמים ונעים. דאגו שיהיה לכם בגינה אחסון נגיש וזמין של כריות ושמיכות שתוכלו לשלוף בעת הצורך וליהנות מהאוויר בחוץ מבלי לסבול מהקור.

ארגזי אחסון הם אחד הפתרונות הטובים ביותר במקרה זה. קיימים כיום ארגזי אחסון עמידים וחזקים שיוכלו לשמש גם כמקומות ישיבה וגם כפתרון אחסון יעיל ונוח עבור השמיכות והכריות שלכם כך שתוכלו לשמור עליהם בקלות ולהוציא אותם במהירות בעת הצורך.

פטריית חימום

אחד מפתרונות החימום היעילים והכיפיים ביותר כשהטמפרטורות בחוץ נמוכות, הן פטריות חימום.

מומלץ מאוד להצטייד מראש בפטריית חימום שתאפשר לכם לשבת בכיף בחצר שלכם גם בימי החורף הקרירים ותדאג לכך שיהיה לכם חמים ונעים.

תוכלו למצוא מגוון רחב של פטריות חימום – חשמליות או על גז, עומדות או נתלות, בעוצמות שונות ועיצובים שונים וכל שעליכם לעשות הוא לבחור את הפטרייה המתאימה ביותר לגינה שלכם!

סיכום

גינה היא אחת הפינות הקסומות והנעימות ביותר בבית שלנו, לכן כדאי לשמור עליה ולבצע עבודות תחזוקה וניקיון מעת לעת, שיאפשרו לנו ליהנות ממנה בכל עונות השנה. דאגו לגינה, טפלו בה, ובצעו את העבודות הנדרשות כדי שתוכלו לנצל אותה בכל תנאי מזג האויר והטמפרטורות השונות.

אם תעקבו אחרי הטיפים שלנו, כבר לא תצטרכו להתבאס כשהחורף מגיע, כי אתם יודעים בדיוק מה לעשות כדי שהגינה שלכם תהיה מוכנה לקראתו וכדי שיהיה לכם כיף ונעים גם בימים הקרים!

שיהיה בהצלחה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here