טיפים לשדרוג הגינה הביתית

0
1610
טיפים לשדרוג הגינה הביתית
מקור freepik

נמאס לכם שהגינה הביתית שלכם נראית מוזנחת או לא כל כך מטופחת? בעזרת כמה טיפים טובים תוכלו לשדרג אותה ולהפוך אותה לפנינה של ממש.

הפכו את הגינה לריחנית ובשומה

כל גינה אפשר לשדרג באמצעות שתילים חדשים ובעזרת מגוון צמחים לגינה. בחירת הצמחים היא כמובן עניין של טעם, אבל יש לנו טיפ מנצח ובשום במיוחד. אם אתם אוהבים ריחות טובים (ובינינו, מי לא?) הוסיפו לגינה צמחי תבלין וצמחים בעלי ניחוח נעים. חלק מהצמחים הללו יכניסו גם הביתה ריח ניחוח ובחלקם אפשר לתבל את הסלט הבריא או להוסיף ארומה לתה הטעים. נענה, לימונית, לואיזה, מנטה, הגינה שלכם תריח נהדר.

ערסלים וכורסאות לנוחות שמימית

אם חשבתם שכורסאות יש רק בסלון, הכירו את כורסאות הגינה העמידות. אפשר כיום להשיג ריהוט גינה יפה, עם עיצוב שמתאים אפילו כדי לרהט את הבית היפה ביותר. ניתן להתאים את סוגי הרהיטים בחוץ לסוגי הרהיטים שבפנים. לחובבי השנטי, ערסל או שניים ואתם מסודרים.

השתמשו באבנים יפות או חלוקי נחל לסימון

בעזרת אבנים בעלות מראה טבעי או חלוקי נחל תוכלו לקשט את הגינה מבלי לאבד את היופי הטבעי. אבני סימון יכולות ליצור שביל נחמד, ליצור הפרדה בגין הגינה לחניה, בין הערוגות לבין פינת אירוח. בעזרת אבנים אפשר לסמן בין הערגות, סביב העצים.

פרגולה, הצללה וסגירת חורף

הקמת פרגולה או סככה בגינה יכולים להעניק את איכות החיים והנוחות באירוח, שתמיד רציתם. כיום, לפרגולה לא צריך רישיון ואפשר להקים אותה מחומרים טבעיים כגון עץ או מאלומיניום (שלא צריך לצבוע ולתחזק). על מנת להפוך את הפרגולה לשימושית כל השנה, אפשר להוסיף אמצעי הצללה טוב, להשתמש בסנטף או להקים סגירת חורף שתשאיר את הגשם בחוץ. אם אתם לא זקוקים לפרגולה או שהגינה פשוט גדולה מאוד, תוכלו לפרוס רשת צל. זהו אמצעי שיכול להתאים להצלה של חניות וגם לצורך הגנה משמש בעונה החמה.

במבוק נאה במקום גדר כבדה

כשיש גינה יפה, לא חייבים להקיף אותה בגדר כבדה. אם אתם חוששים שגדר מסיבית תיצור הרגשה מסוגרת ולא נעימה, עדיין תוכלו להשיג פרטיות ויופי גם יחד. פתרון מצוין הינו להשתמש בבמבוק טבעי. רצועות של במבוק, עם קנים המגיעים קשורים ומוכנים, מתאימות כדי ליצור מחיצות קלילות. זה מתאים גם בתור אמצעי להסתרת גדרות כבדות ואף כאמצעי הצללה טבעי, מעל פרגולה ובמקום שמשייה.

מחסן לשמירה על סדר בגינה ובבית

כדי לשמור על סדר בגינה ואפילו בבית, תוכלו להציב מחסן גינה קומפקטי. במחסן הזה תוכלו לשים ביתר נוחות את כלי העבודה, את ציוד הגינה, ציוד לצליית בשר, אופניים, כיסאות חד פעמיות, מיטות שיזוף בעונת החורף וכן הלאה. בצורה כזאת, הכל זמין, לא מתקלקל, לא צובר אבק, לא נהרס מהגשם. פשוט תענוג.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here