טיפים, עצות ורעיונות לעיצוב שולחן החג

0
695
שולחן מיוזיק 4490שח זגה פינות אוכל צילום: יחצ

באדיבות מעצבי הבית של רשת זגה – פינות אוכל

ראש השנה וחגי תשרי בקרוב כבר פה וזה הזמן להתכונן ולהכין את פינת האוכל ועיצוב שולחן החג. אז מה כדאי השנה?  לעצב שולחן במראה קלאסי  או לעצב שולחן טרנדי אופנתי?

מעצבי הבית של רשת זגה – פינות אוכל רכזו רעיונות, טיפים, עצות  והשראות  לסידור שולחן החג. אז גזרו ושמרו:

נוחות לפני הכול – לפני שמתחילים לרדת לפרטי פרטים של הטריקים העיצוביים הפשוטים – לחשוב קודם נוחות. בכל עונות השנה בכלל, אך  בחג בפרט, הריווח בין הסועדים חשוב ביותר. אנו נעדיף לשמור על מרחק ישיבה ראוי  מאחד לשני  ואם אנו רוצים שהאורחים יישבו וייהנו במשך שעות על גבי שעות, עדיף שכיסאות האוכל יהיו מרופדים. כיום ניתן להשיג ריפוד של כיסאות עץ העשויים מבדים מלטפים שאינם גורמים להזעה, ומתאימים במיוחד למזג אוויר בתקופת החגים.  כמו כן החלפת כיסאות האוכל הישנים בכיסאות אוכל מרופדים, תשנה מהקצה לקצה את מראה פינת האוכל. ואם כבר החלטתם לשנות הטרנד המוביל  בכיסאות הוא צבעוניות נועזת – כגון: כסאות  ירקרקים, כחולים, תכולים ועוד.

נושא אחד ולו שלושה צבעים – כדי שהעיצוב יהיה מוצלח והרמוני, צריכים להחליט על נושא אחד (כמו למשל ים או ארוחה בטוסקנה). בעקבות הנושא לחשוב על פלטת צבעים שמכילה לא יותר משלושה צבעים (אחרת העיצוב הופך לכאוטי לעין). ברגע שתהיו סגורים על שתי ההחלטות האלו תוכלו לבחור את כלי ההגשה, את סט הצלחות והכוסות את המפה  והפלייסמטים, ואת שאר הקישוטים.

אווירה בכחול ולבן – אין כמו ערב חג אלגנטי בכחול ולבן. על שולחן האוכל ניתן  לפרוס מפת פשתן לבנה ואוורירית ועליה לשים ראנר משבצות כחול (ובמקרה הזה אפשר גם משבצות ירוקות.) כדי להקליל את ה"אלגנטיות המכובדת" הפלייסמטים לצלחות האוכל יכולים להיות עיגולים ארוגים מקש או ראטן. את הצבע הלבן ניתן  להביא לידי ביטוי בפרחים הלבנים שנמצאים באגרטלים קטנים מזכוכית או באמצעות צלחות אוכל לבנות עם עיטורי פרחים כחולים. מטיבי הלכת יכולים להתאים גם את המלחייה והפלפלייה.

עיצוב על פי חוק השלושה – חוק השלושה, עובד גם בעיצובים הגדולים של הבית וגם בעיצובים הקטנים של פינת האוכל. כאשר מחברים בין שלושה חפצים שמדברים באותה שפה, מיד יוצרים תפאורה נעימה לעין.  בחג הזה למשל, אתם יכולים ליצור "נוף כפרי" רומנטי בעזרת פיזור של: 3 נרות, 3 ואזות קטנות בצבעים עליזים שבתוכם פרחים מיובשים שהיום (לצד העציצים הירוקים) נחשבים לשיא האופנה.

נרות חגיגיים – הנרות תמיד יוצרים אווירה נעימה ורומנטית. אך אם הנרות נמצאים בתוך פמוטי מתכת, קרמיקה או זכוכית,  עיצוב השולחן יהפוך ל"עשיר" וחגיגי במיוחד. אזהרונת –  אל תשתמשו בנרות ריחניים לערב החג משום שהם מתחרים בניחוחות המזון ואף עלולים לפגוע בתיאבון.

ניגודיות כדי ליצור עניין – אין כמו הקונטרסט בין העץ הטבעי הכהה של שולחן האוכל לבין סט צלחות בצבע תכלת או כתום בהיר. ואם פינת האוכל היא בצבעים בהירים או ניטרליים אפשר ליצור ניגודיות באמצעות סטים בעלי צבעוניות חזקה כמו כחול, ירוק, אדום. כלים ובמיוחד כוסות השתייה יכולים להזיע ולהרטיב את מפת השולחן. אפשר ליצור נגיעות של ניגודיות, בעזרת תחתיות צבעוניות מבד או מכל חומר אחר שיכול לספוג היטב את הלחות.

יצירת ניגודיות בעזרת שימוש בגבהים שונים, היא כבר תרגיל למעצבים מתקדמים – גם השימוש בגבהים שונים, הוא תרגיל שלקוח מעולמות עיצוב הפנים. אם עבורכם שולחן האוכל הוא המוקד של כל הסלון, נסו לשים במרכז השולחן זר פרחים גבוה (אך לא מדי שלא יסתיר את הסועדים)  וצבעוני במיוחד ולצידו קערת פירות נמוכה….

קישוטים שהם גם סוג של פעילות – ענפים יבשים בעלי צורות מיוחדות (שאפשר למצוא כמעט בכל חורשה), פרחי בר (שמותר לקטוף), עלים גדולים, בלוטים או אצטרובלים – הם קישוטים טבעיים מקסימים לשולחן החג. אם יש בסביבה ילדים קטנים, הם ישמחו לחפש אחר הפריטים האלו, לעזור לכם לנקות אותם ואף לסדר אותם על שולחן האוכל. בקישוטים הטבעיים חשוב לשמור על מינונים נמוכים, כדי שהקישוטים לא יהפכו לבלגן.

 

חג שמח  ושנה טובה.

צילום: סטודיו גולן
שולחן מיסיסיפי בגוון אגוז אמריקאי וכסאות טריפל בגוון ירוק זית של זגה פינות אוכל צילום: מאור מויאל עיצוב פנים חגית אוסקר
שולחן פינת אוכל אטלנטה 5570שח כיסא טניס 690שח צילום: סטודיו גולן לזגה פינות אוכל
נינט טייב לרשת זגה פינות אוכל צילום: גיא כושי ויריב פיין

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here