נגרם נזק לרכוש הבית שלא באשמתכם? 5 מקרים שבהם חברת הביטוח צריכה לקבל אחריות

0
335
קרדיט PIXABAY

ביטוח רכוש הוא אחד הכלים המרכזיים והחשובים בהתמודדות במקרה של אובדן, גניבה או גרימת נזק לרכושכם, אלא שבפועל, חברות הביטוח ינסו לעיתים להתחמק מתשלום הפיצויים ולדחות את תביעתכם. אז מה אפשר לעשות במקרה שבו חברת הביטוח מסרבת לשלם את הפיצויים המגיעים לכם? פנייה לעורך דין לנזקי רכוש, בין השאר, תוכל לעזור. אם כן, לפניכם חמישה מקרים שבהם חברת הביטוח צריכה לקבל את האחריות ולשלם לכם.

שריפה

נזקי רכוש, על פי ההגדרה, הם נזקים שנגרמו לרכושו של אדם עקב רשלנותו או אשמתו של גורם שלישי. נזקי רכוש בשל רשלנות יכולים להתרחש בעקבות מגוון סוגי מקרים, כמו למשל שריפה שנגרמת הן ממערכת חשמל מיושנת והן מהצתה מכוונת. ביטוח שריפה יכול להיות במסגרת פוליסת ביטוח רכוש או ביטוח מבנה, וכל נזק לרכושכם עשוי לזכות אתכם בפיצויים כספיים מחברות הביטוח. בכל מקרה שבו חברת הביטוח מתנערת מהאחריות, ניתן לפנות לעורך דין מנוסה לנזקי רכוש שבקיא בחוק ושמכיר היטב את חברות הביטוח והמערכות השונות.

פריצה

פרצו לכם לדירה או לבית העסק? הכיסוי הביטוחי לפריצה מתייחס לרוב לרכוש שנגנב ולרכוש שניזוק. לכן, במקרה של פריצה מומלץ מאוד לצלם מייד את הנזק שנגרם לבית או לבית העסק, להכין רשימה של הפריטים שנגנבו ולעדכן בהקדם האפשרי את חברת הביטוח. בדרך כלל, חברת הביטוח תשלח שמאי מטעמה לצורך אומדן הנזק במטרה להעריך את גובה הפיצויים. אם חברת הביטוח מציעה סכום נמוך מדי או לא ממהרת לקחת אחריות על הנזק, מומלץ לפנות לייעוץ עם עורך דין לנזקי רכוש.

תאונת דרכים

נזקי רכוש לרכב נגרמים בדרך כלל כתוצאה מתאונות דרכים, אך הם יכולים להיגרם גם בעקבות פריצה לרכב או גניבת הרכב. כאשר הרכב ניזוק כתוצאה מתאונת דרכים, ניתן להגיש תביעה כנגד הפוגע וכנגד חברת הביטוח שלו במטרה לקבל פיצויים. לשם כך, יש להוכיח יסוד של רשלנות מצד הנהג הפוגע, כמו אי מתן זכות קדימה, אי ציות לרמזורים או לתמרורים, אי שמירת מרחק וכדומה.

ליקוי בנייה

ליקויי בנייה הם ליקויים שהתגלו בנכס לאחר בנייתו או בתום שיפוץ שנערך בו. אם אתם מתמודדים עם בעיות בדירה או בבית העסק שלכם שנוצרו כתוצאה מליקויי בנייה במבנה, ייתכן שאתם זכאים לפיצויים מחברת הביטוח. אם יש ברשותכם פוליסת ביטוח מבנה הכוללת סעיף שמכסה נזקי בנייה, תצטרכו להיעזר בבדיקת שמאי נזקים שיכתוב עבורכם דו\"ח המספק אומדן מהימן של היקף הנזק והסיבות להיווצרותו. את דו\"ח זה יש להגיש לחברת הביטוח במטרה לקבל פיצוי מלא שיאפשר את שיקום הנזק.

פגעי מזג האוויר

מזג אוויר קיצוני עלול לגרום לנזקים רבים, בין אם מדובר בנזקי רכוש ובין אם מדובר בנזקי גוף. אם אתם מבוטחים בפוליסת ביטוח שמכסה נזקי סערה, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח שלכם בכל מקרה שבו ייגרם נזק לכם או לרכושכם כתוצאה מפגעי מזג אוויר. אחת הבעיות עם תביעות מסוג זה היא שחברות הביטוח עלולות להתנער מהאחריות על פגעי מזג אוויר בתואנה שמדובר בגורם בלתי צפוי. לכן, חשוב להתעקש בתביעות אלה וייעוץ עם עורך דין לנזקי רכוש עשוי לסייע במחלוקות כאלה מול חברות הביטוח.

סיכום

לסיכום, קיים מגוון רחב וכמעט אינסופי של מקרים שעלולים לגרום לנזק לרכושכם כתוצאה מרשלנות של גורם שלישי. ולכן, חשוב להקפיד על כל השלבים בהגשת התביעה לחברת הביטוח שלכם, ואף להיעזר בגורמים מקצועיים במטרה למצות את הזכויות שלכם. בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here