עיצוב פינת אוכל בחצר הבית

0
269
קרדיט - Pixabay

תקופת הסתיו היא תקופה מיוחדת – הטמפרטורות יורדות מעט ויש עדין תחושה של קיץ, חופש וכיף וכל זה מאפשר להנות משהייה באוויר הפתוח. רבים יוצאים לאכול בחוץ בפארקים, בפינות חמד בטבע, על החוף או בחצר הביתית ובמרפסת. אכילה בחצר הבית מאפשרת חשיפה לשמש ולאוויר הפתוח מבלי להתרחק מהבית והיא דרך מצוינת לבלות עם חברים ובני משפחה. כמו כן היא גם מאפשרת לחסוך כסף, שכן ניתן להכין את האוכל בבית. עבור מי שהקיימות חשובה לו, יכול לראות יתרון בכך שהשימוש נעשה בכלים רב פעמיים וכך מתאפשרת הפחתה של כמות הפסולת.

בחירת פינת אוכל לגינה ולמרפסת

כשבוחרים פינת אוכל לגינה או לחצר צריך להבין מראש מהם הצרכים והרצונות שלכם. אם אתם מחפשים פינת אוכל לארוחות משפחתיות מזדמנות עם בני משפחה וחברים, כדאי לבחור פינת אוכל גדולה ונפתחת עם שולחן ארוך. אם אתם מחפשים פינת אוכל למשפחה הגרעינית, פינת אוכל קטנה יותר עם שולחן קטן היא בחירה עדיפה. אם אתם אוהבים לארח לעל-האש בסוף השבוע או לבראנץ', כדאי לחשוב על נגישות למטבח. אם אתם מחפשים מקום לאכול ארוחות ערב אינטימיות עם בני משפחה קרובים או חברים ספציפיים, פינת אוכל קטנה יותר עם שולחן עגול היא בחירה טובה יותר.

בחירת המיקום לפינת האוכל שלכם

בחירת המקום הנכון של פינת האוכל לגינה היא חשובה כדי להבטיח חווית אכילה נעימה ונוחה. ישנם מספר גורמים שכדאי לקחת בחשבון בעת בחירת המקום הנכון, וביניהם:

  • צל ואור השמש –  אם אתם רוצים ליהנות מאור השמש, בחרו מקום עם חשיפה מלאה לשמש. אם אתם רוצים להימנע מהשמש וליהנות מצל, בחרו פינה בחצר עם עצים או פרגולה.
  • הגנה מפני רוחות  – אם אתם רוצים להימנע מרוח, אתם יכולים לעשות שימוש בעצים או מבנים כדי ליצור מחסום או להתקין פרגולה או גזיבו.
  • קרבה למטבח המקורה – אם אתם מתכננים לבשל בחוץ, בחרו מקום נגיש למטבח כדי להקל על ההגשה.
  • נופים וסביבה טבעית – אם יש לכם נוף יפה בחרו מקום שיאפשר לכם ליהנות ממנו. סביבה טבעית יכולה להפוך את חווית האכילה למיוחדת יותר. אם הגינה שלכם פורחת נסו למקם את פינת האוכל במיקום סמוך.

שימוש בשמשיותפרגולות או גזיבו 

שימוש בשמשיות, פרגולות או גזיבו להגנה מפני שמש וגשם הוא חשוב כדי להבטיח חווית אכילה נעימה ונוחה בגינה. שמש חזקה יכולה להיות לא נעימה ואף מסוכנת. כשאתם בוחרים שמשיה, פרגולה או גזיבו להגנה קחו בחשבון את גודל פינת האוכל שלכם. אם פינת האוכל שלכם גדולה, תצטרכו כיסוי נרחב יותר.

שמשיה היא הפתרון הפשוט והזול ביותר להגנה מפני שמש. היא קלה להרכבה והסרה, והיא יכולה להיות מונעת בכיוונים שונים כדי לספק הגנה מקסימלית. פרגולה, לעומת זאת, היא מבנה קבוע יותר. היא יכולה להיות עשויה מעץ, מתכת או פלסטיק. פרגולות יכולות לספק הגנה מפני שמש מלאה או חלקית, בהתאם לסוג והכיוון שלהן. גזיבו הוא מבנה גדול יותר מאשר שמשיה או פרגולה. הוא יכול לספק הגנה מפני שמש, גשם ואפילו רוחות. גזיבו עשויים מבד או פלסטיק והם יכולים להתאים לאירועים גדולים, כגון מסיבות או אירועים אחרים.

שימוש באביזרים להוספת נוחות וסטייל 

מפות שולחן, פלייסמטים וכריות הם דרך מצוינת להוסיף נוחות וסטייל לעיצוב פינת הישיבה בגינה שלכם. מפות שולחן יכולות להוסיף סטייל ואלגנטיות לפינת האוכל שלכם. הן יכולות גם לעזור להגן על השולחן מפני לכלוך ושריטות. פלייסמטים הם מפות קטנות המונחת על השולחן מתחת לצלחת של כל סועד, הם יכולים לשמש להגנה על השולחן מפני כתמים, להוסיף צבע ועניין לעיצוב השולחן, או לסמן את המקום של כל סועד. כריות יכולות להוסיף נוחות, עניין ואופי לפינת הישיבה, וליצור אווירה נעימה ומרגיעה.

לסיכום עיצוב של פינת אוכל בחצר האחורית של הבית צריך להתחשב בכמה פרמטרים ובהם המיקום הנכון של פינת האוכל, שימוש באמצעים שיסייעו לסוכך מפני שמש וגשם, והתחשבות בסטיילינג ובטאצ' הסופי של העיצוב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here