תפקידם הייחודי של שערים מעוצבים לבית

0
798
תפקידם הייחודי של שערים מעוצבים לבית
קרדיט FREEPIK

בעוד שבעבר שערי הבית היו עשויים פחות או יותר מקשה אחת, הרי שכיום כמעט כל שער לבית שונה ממשנהו מבחינת עיצובו וגודלו, דרכי הפתיחה והנעילה שלו, שילובי חומרי הגלם, הדוגמאות, העיטורי והגימורים. אכן, שערים מעוצבים לבית מהווים כיום חלק בלתי נפרד מחזותו, בעודם משמשים בתפקידים הפונקציונאליים שנועדו להם.

תפקיד כפול של שערי הבית

מובן מאליו שהתפקיד המרכזי של שער לבית הוא להעניק הגנה למרחב החצר, הגינה והבית עצמו. השער חוסם ומונע מעבר של אנשים שאין זה מקומם להיכנס לחצר, ובתוך כך גם יוצר את התחושה שהמקום מושקע ומטופח ואינו פרוץ לכל אחד. השער מהווה חלק בלתי נפרד מאמצעי ההגנה של הבית, למשל מצלמות, גדרות, דלת הכניסה ואפילו כלב שנמצא ונובח בחצר, ולפיכך עליו להיות גם בעל אפשרות לסגירה טובה, יציב, חזק ועמיד. בנוסף לכך, במקרים רבים השער מעניק פרטיות, בין אם הוא אטום בפני עצמו, שותלים לידו מטפס שענפיו נכרכים בברזלים וכן הלאה – כך שהשביל אל הבית והחצר עצמה תחומים ופרטיים מעיני עוברים ושבים. התפקיד השני של השער הוא דווקא אסתטי.

תפקידם האסתטי של שערים מעוצבים

שער לבית לא נועד רק לספק הגנה אלא גם להוות אלמנט אסתטי. למעשה, זהו המרכיב העיצובי הראשון שאותו רואה כל אדם שמגיע לבקר בבית וגם מה שרואים אנשים החולפים ברחוב. אכן, השער תורם במידה רבה לרושם הראשונים שנוצר עוד לפני הכניסה אל החצר וההתרשמות מהמראה החיצוני והפנימי, ובתור שכזה יש לו חשיבות גדולה ביצירת האווירה ובהעברת המסרים האישיים של הבעלים. על כן, חשוב שהשער יהיה מעוצב בדרך המשתלבת עם הסגנון המועדף על בעליו וכמובן גם עם הסגנון הכללי של הבית, בין אם הוא בנוי בסגנון מודרני, ים תיכוני, כפרי וכן הלאה.

בדיוק למען מטרה זו קיימים היום המון שערים לבית העשויים לרוב מברזל ואלומיניום, לעיתים עם שילובים של חומרים אחרים, אשר מאופיינים בעיצוב מיוחד ואומנותי עם גימורים מעניינים. כך ניתן להעניק לכניסה לבית את הכבוד המתבקש. בין היתר ישנם שערים המשלבים ברזל עם עץ, שערים יוצאי דופן ומקוריים, שערים שמשתלבים באופן הרמוני עם מראה הגדר, ועוד. מעבר לכך, ניתן לבחור כיום שערים יותר גבוהים או נמוכים, ידניים או חשמליים, עם מצלמות ואינטרקום, בקווים מפותלים ואוריינטאליים, בקווים ישרים ומודרניים וכיוצא בזאת – כאשר הבחירה תלויה בטעם וההעדפות שלכם ובמסגרת התקציב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here