איך לנקות תנור? 10 טיפים מנצחים

0
2365
איך לנקות תנור? 10 טיפים מנצחים
צילום:freepik

מאת עומר גלעדי אתר http://www.finder.co.il

הכנתם ארוחה לשבת, אפיתם עוגה או צליתם עוף – ואתם פשוט יודעים, שאת השעתיים שלאחר הארוחה תאלצו לבלות בשפשוף, קרצוף והברקה בניסיון להיפטר מאותם כתמי לכלוך אופייניים לאחר השימוש בתנור. לא עוד! אנחנו כאן עם עשרה טיפים ששווים את משקלם בזהב, לניקוי התנור. כל מה שצריך לדעת על מנת להחזיר את התנור שלכם לימי הזוהר שלו – לפניכם.

#1 – כתם ישן, הוא כתם עקשן

זה נכון לכל ניקוי של כל אביזר, רהיט, בגד או מוצר – לא משנה אם יש לכם תנור משולב או תנור בילד אין ככל שהכתמים נשארים יותר זמן, כך הם קשים יותר להסרה. זכרו זאת כעת ולאחר שתסיימו לנקות את התנור, וכשנוצרים כתמים חדשים, השתדלו לטפל בהם במהירות.

#2 – להימנע מכתמים קל יותר מלנקות אותם

עוד טיפ רגע לפני שאנחנו מתכוננים למלאכת הניקוי הוא שקל יותר למנוע כתמים מאשר לנקות אותם. השתמשו בנייר אפייה, נייר אלומיניום או תבנית שתאסוף רטבים שניגרים מתחת לסיר בישול או תבנית אחרת מלאה מידי. כל טיפה של תבשיל או בלילה שתחסכו מדפנות התנור שלכם היא טיפה שלא תצטרכו לשפשף בעתיד.

#3 – בישול באדים, וניקוי באדים

האם שמתם לב, שכתמי אוכל עקשניים בתבניות וסירים יורדים בקלות רבה כאשר אתם משתמשים במים חמים או רותחים להסרתם? נוכחות של אדים ממיסה לעיתים כתמים קשים ומאפשרת לנקות אותם בקלות יתרה. לכן – נסוי את הפטנט הבא: מלאו תבנית עמוקה או סיר במים רותחים, הניחו את התבנית או הסיר במרכז התנור (באזור נקי) והפעילות את התנור על חום גבוה (רצוי לבחור בפונקצית טורבו אם יש כזו).

כשהמים ירתחו התנור יתמלא באדים, הכתמים יתרככו – ואתם תוכלו לנקות אותם ביתר קלות. שימו לב: כשהתנור יתייבש ויתקרר הכתמים יחזור להיות קשים לניקוי, ועל כן אתם רוצים לעבוד על הסרת הכתמים בעוד התנור חם, היזהרו! התנור יהיה חם מאוד, כדאי להשתמש באביזרי ניקוי בעלי ידית ארוכה.

#4 – סודה לשתייה: מסיר שומנים טבעי

עוד טיפ שחשוב להכיר, והוא יעיל בכביסה כמו שהוא יעיל בהסרת שומנים וכתמי אפייה עקשנים מדפנות התנור, הוא שימוש בסודה לשתייה. כך תעשו זאת: פזרו על הכתם שכבה נדיבה של סודה לשתייה וכסו במגבת מטבח ספוגה מים חמים. השאירו לתמיסה "לעבוד" במשך כשעתיים, ואז נגבו את הסודה לשתייה ושטפו היטב את דפנות התנור.

#5 – איך מטפלים בריחות רעים בתנור?

אם נשארו בתוך התנור ריחות צלייה ובישול, ואם אתם מעדיפים שלא לאפות את עוגת השוקולד שלכם בתנור בריח עופות צלויים, השתמשו בטיפ הזה להעלמת ריחות הבישול הקודמים מהתנור: חצו לימון או תפוז לחצי, סחטו את המיץ והשאירו את כל התפוז בתוך כלי חסין חום או תבנית התנור. הפעילו את התנור בחום של 100 מעלות (גם כאן פונקציית הטורבו תסייע בפיזור) למשך כחצי שעה. הקפידו על כמות מים מספקת בתבנית או בכלי – והרי לכם תנור בריח הדרים נייטרלי ונעים.

#6 – אל תשכחו את הגומיות

בחיבור שבין דלת התנור לגוף התנור עצמו תמצאו גומיות שתפקידן לאטום את התנור, לשמור את חום הבישול בפנים ולמנוע "דליפה" של ריחות ובזבוז חשמל. את הגומיות הללו, שהן חשובות לתפקוד יעיל של התנור כאמור, חשוב לא פחות לנקות – תוכלו לעשות כן בעזרת מברשת שיניים נקייה שתשמרו לתפקיד הזה, טבולה בתמיסה של נוזל לניקוי כלים ומים חמימים. אל תשכחו לשטוף שאריות של סבון לנגב לאחר תום הניקוי.

#7 – הכירו את תנורכם

חשוב לדעת! תנורים שונים בדרך כלל יש לנקות בצורה שונה. תנורים חדשים מצופים בחומר המכונה "אמייל קאסטילי", שהוא עמיד מאוד וניתן לנקות אותו במגוון נרחב של חומרים וטמפרטורות. האמייל השחור, שהיה נפוץ בתנורים ישנים יותר, הוא עדין יותר ועל מנת שלא להזיק לשכבת הציפוי האסתטית והפונקציונאלית של התנור – חשוב להתאים חומרי ניקוי לתנור ולעבוד בטמפרטורות המומלצות בחוברת ההדרכה המגיעה עם התנור.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here