תאורה מחוללת פלאים

0
1883
תאורה מחוללת פלאים
מקור FREEPIK

התאורה בבית היא אחד מהאלמנטים המרכזיים ביותר, היוצרת לנו את האווירה בבית. לתאורה יש תפקיד מאוד משמעותי בעיצוב הבית. היא בעלת השפעה פסיכולוגית על מצבי הרוח שלנו. היא זו שמשפיעה על שמחת החיים של הגרים בבית והיא מביאה איתה הרבה מאוד אנרגיות טובות וחיוביות לחללי הבית השונים. היא זו שתקבע את אופי הבית. אם אין מספיק תאורה או כאשר תכנון התאורה בבית הוא שגוי היא תביא איתה עצבות ושליליות ואם תכנון התאורה בבית הוא נכון, היא תוכל להבליט אזורים מסוימים וליצור הרמוניה מופלאה בין חללי הבית. 

לכל אחד מחללי הבית יש להתאים את התאורה המיוחדת בשלוב להעדפות של בעלי הדירה וטעמם האישי לגבי גופי התאורה. תכנון מקצועי לתאורה לבית הוא מאוד חשוב.

תאורה לסלון הבית

מאחר והסלון משמש אותנו להרבה מאוד פעילויות כמו אירוח, צפייה בטלוויזיה, קריאה ובילוי עם ילדים, הבחירה הנכונה תהיה שימוש בגוף תאורה אחד ראשי שנציב במרכז הסלון. גוף תאורה מרכזי הצמוד לתקרה יעניק לנו תחושה של מרחב בסלון ויאיר אזור גדול. נוכל להוסיף כמובן גם גופי תאורה קטנים במקומות נוספים בסלון שיראו כמעין תכשיטים קטנים שישלימו את  העיצוב.

צבע התאורה המועדף לשימוש בסלון הוא צהוב ובעוצמה נמוכה בינונית. ניתן להוסיף מעט נופך שונה ודרמטי על ידי שילוב של גופי תאורה שיאירו את המזנון או את כוננית הספרים, או להוסיף תאורה צבעונית שתשולב בתוך העציצים.

תאורה לפינת האוכל

פינת האוכל היא מקום המפגש האהוב של בני המשפחה והחברים. מומלץ להוסיף לפינת האוכל גוף תאורה גדול מעל פינת האוכל. נרצה לתת הארה ממוקדת על שולחן האוכל על מנת שנוכל להראות את יופיין של המנות אותם אנחנו מגישים.

תאורה למטבח

תאורת המטבח צריכה להיות חזקה ולהאיר את כל משטחי העבודה כך שנוכל לעבוד בהם בנוחות. גוון האור המועדף לשימוש במטבח הוא לבן, המעניק תחושה של אור יום. כמובן שניתן להשתמש בפלורסנט חסכוני.

  • תאורה חדרי שינה – תאורת חדר השינה צריכה להיות רכה ונעימה. נוח יהיה להשתמש בדימרים המעמעמים את האור לפי הצורך. לעיתים נעשה בתאורה של מאוורר התיקרה. חשוב שיהיו גם מנורות קיר בצידי המיטה כדי לאפשר קריאה לפני השינה מבלי להפריע לבן הזוג ובנוסף תאורה חזקה עבור פינת האיפור. טיפ חשוב – מומלץ שעבור תאורת חדר השינה יהיו שני מתגים. אחד בכניסה לחדר שנוכל להשתמש בו בכניסה וביציאה מהחדר. מתג נוסף יש לשבץ ליד המיטה וזאת על מנת שנוכל לכבות את האור לפני השינה מבלי לצאת מהמיטה.
  • תאורה לחדרי ילדים – תאורה בחדר הילדים צריכה להיות בטיחותית ובעלת צבע בגוון חמים. יש להוסיף תאורה גם מעל שולחן בית הספר לצורך הכנת שיעורים וליד המיטה לצורך קריאה וכמובן שנדרש שילוב של תאורת לילה כדי שהילדים לא יפחדו.
  • חדרי רחצה – תאורת חדר רחצה צריכה כמובן להיות מותאמת לחדר רטוב בו הלחות גבוהה.  בחדר הרחצה יתאים שילוב של תאורה לבנה וחזקה כדי שנוכל לראות בבהירות מה 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here