הכל על בחירת שולחן לגינה

0
446
קרדיט שבירו-ריהוט-גן

אם אתם משכירים או שיש בבעלותכם בית עם חצר אחורית, כדי להנות ממנה באמת ברור שאתם צריכים שיהיה בה שולחן. בין אם בשביל להניח את הקפה, ובין אם כדי להניח את המאפרה, הטלפון או את הבירה והפיצוחים. שולחן בחצר הוא ריהוט גן שביכולתו לשדרג כל שטח, והוא עושה זאת הן אסתטית והן פרקטית על ידי ניצול החצר לאירוח ולפנאי. אז מה צריך בשביל שתוכלו לבחור את השולחן המושלם לחצר שלכם?

האם כל שולחן יכול להיות שולחן לגינה?

במילה אחת: לא. בבחירת שולחן לגינה או לחצר חשוב קודם כל להיות מודעים לחומרים ממנו הוא עשוי ולאקלים והתנאים שאיתם הוא אמור להתמודד. המילה אקלים מובנת ומתייחסת כמובן למזג האוויר, ולחומרים שאינם רגישים למים כמו פלסטיק קשיח למשל, או זכוכית. אלמנט נוסף שחשוב לתת עליו את הדעת בהקשר הזה הוא החשיפה לשמש, שככל שהיא גבוהה יותר עדיף לבחור בשולחן בהיר יותר, כדי שלא יהיה חם מדי למגע בזמן הקיץ.

לעומת האקלים שיותר קל לחזות ולחשוב כיצד להתאים אליו את השולחן, דווקא שאר התנאים שעל השולחן להתמודד איתם יש יותר חשיבה לעשות. כך למשל אם אתם מאחרים הרבה חשוב לתת דגש על המראה והפונקציונליות, כדי שיהיה מקום לכולם ולא תצטרכו לבצע התאמות בסגנון סדר פסח ומדרג הגבהים שהוא מביא עימו.

כמו גם, חשוב לקחת בחשבון שאם יש לכם ילדים אז ייתכן שעדיף להימנע משולחן זכוכית העשוי להיסדק ואף להישבר אם יחבטו בו עם צעצוע או סכום מתכת בחוזקה. במקרה כזה היינו ממליצים על אלומיניום או פלסטיק, ואם כאמור רטיבות וגשם לא יפגשו את השולחן בזכות פרגולה אז ניתן גם לבחור בעץ מותאם לבחוץ.

מה חשוב לבדוק כשקונים שולחן לגינה?

ראשית, יש כאמור לבדוק עמידות. אין דבר מבאס יותר משולחן שהתבלה מוקדם מדי, ועל כן חשוב לבדוק שאתם בוחרים בחומרים עמידים לבחוץ, וכן חומרים שניתן וקל לנקות אותם. חומרים כאלו יכולים להיות עץ, אך סביר יותר שפלסטיק ואלומיניום ייתנו לכם את התוצאה הטובה ביותר. בנוסף, חשוב לזכור שעל כל שולחן אפשר לשים גם מפה, כך שניתן לעשות התאמות לחצר מבחינת צבע ומרקם השולחן. לעניין זה מומלץ לבדוק גם את סוג התחזוקה שהשולחן דורש: אם למשל הוא דורש צביעה בלכה מעת לעת, או אם הוא שולחן נפתח ודורש שימון בצירים. כך או אחרת, זהו פרט שמומלץ לוודא בעיקר אם אתם אינכם מקרב אנשי ה\"הנדי-מן\" להם כל עבודות התחזוקה השונות באות בקלות.

שנית, יש להתחשב בנוחות. השולחן צריך להיות מותאם לצרכים שלכם מבחינת מספר האנשים שבדרך כלל יושבים בחצר או בגינה, וכן מותאם בגובהו לכיסאות שצפויים להיות לידו. כמובן שקל יותר לתאם זאת אם אתם רוכשים את הכיסאות והשולחן יחד, אך במידה ולא חשוב להתחשב בכך ולהעריך בעזרת מדידה מה גובה השולחן הנדרש לכם. אספקט נוסף לעניין הנוחות הוא התחשבות בגודל החצר או הגינה שאליה מיועד השולחן. חשוב שהשולחן לא יתפוס את כל החצר כדי שהיא עדיין תהיה נעימה ותאפשר שימוש נוסף מלבד ישיבה בה. אך מנגד כן חשוב שהשולחן לא יהיה קטן מדי כדי שיראה טוב בחצר.

היבט שלישי וחשוב ביותר הוא כמובן הטעם האישי שלכם. בסוף – אתם אלו שהולכים לארח ולהשתמש בשולחן באופן יום יומי, ועל כן חשוב מאוד שהוא ימצא חן בעינכם ויהיה לכם נח. לעניין זה חשוב להתייחס לצורת השולחן ביחס למרפסת או לחצר, וכן לצורתו באופן כללי; למספר הכיסאות (וכיוצא בכך האנשים) שהוא יכול להכיל; כן, גם למראה שלו.

סיכומו של דבר

קשה מאוד לדמיין חצר אחורית או גינה ללא שולחן. הקורונה לימדה אותנו היטב היטב כמה חשוב להשקיע בבית וכמה אור ותחושת מילוי פנימית עשויים להעניק לנו שיפורים שאנחנו עושים בביתנו. על כן, אין זה מפתיע שמרבית החצור מתהדרות כיום בפינת ישיבה המאפשרת לארח ולהנות מהחצר פי כמה וכמה.

אז בין אם אתם מאנשי הספרים והעיתון, ובין אם אתם מאנשי הבירה, הקפה או הסיגריה, אין ספק שכשיש מזג אוויר נעים בחוץ כיף פי כמה לעשות זאת בישיבה במרפסת. זכרו לעשות סינון ראשוני על פי הקריטריונים, ואז פשוט לבחור משהו שאתם אוהבים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here