חשיבות המראה בעיצוב החלל

0
611
מראה קטנה
קרדיט: FREEPIK

 

מראות הן ללא ספק פריט חיוני המשמש אותנו להתלבש, להתאפר, להתגלח, להסתפר וכדומה. יחד עם זאת, מעבר להיותן פריט פרקטי, מראות מוצעות בימנו בשלל מידות ועיצובים, למשל בדמות מראה קטנה, מראה גדולה, מראה תלויה או מראה עומדת. מראות אלו מהוות גם פריט חשוב שתורם לעיצוב החלל ויכולות להגדיל חללים, להכניס אליהם אור, לספק מוקד עניין ולקשט את הבית.

אשליה של חלל יותר גדול

מראות משמשות מעצבי פנים לשם יצירת אשליה של חלל הרבה יותר גדול ממה שהוא באמת. אשליה זו נוצרת בזכות יכולתה של מראה לשקף אובייקטים וכך למעשה ליצור תחושה של חלל גדול כפליים מגודלו המקורי. למשל מראה גדולה בסלון באזור יחסית פתוח יכולה ליצור תחושה של סלון יותר מרווח, ואילו מראה בסוף של מדרון יכולה ליצור תחושה של מסדרון יותר ארוך.

הגדלת האור בחדר

בדומה ליכולת של מראות לשקף אובייקטים יש להן גם יכולת לשקף אור, ולמעשה להכפיל את כמות האור בחדר. ככאלו מראות מהוות אלמנט עיצוב חשוב בחללים וחדרים חשוכים שרוצים להפכם להרבה יותר מוארים. לשם כך יש לקחת מראה גדולה ולמקם אותה כך שתשקף אור טבעי שמגיע ממפתח הבית או שתשקף אור המגיע מגופי תאורה בחדר.

יצירת נקודות עניין

מעצבי פנים עושים בימנו שימוש במראות גם לשם יצירת נקודות עניין במרחב, התורמת לחזות החדר ומשפרת אותה ומחברת בין חללים. נקודות עניין אלו יכולות להיווצר למשל על ידי מראה קטנה עם מסגרת גדולה ומיוחדת או על ידי מראה עומדת עם עיצוב עכשווי ומרשים. למשל מראה בסלון פתוח יכולה ליצור מוקד עניין שמחבר בין פינת הישיבה לבין פינת האוכל. כפועל יוצא מכך למראות יש גם השפעה על אופן ארגון ועיצוב החלל ומיקום של פריטי ריהוט שונים בתוכו.

מראות כאלמנט דקורטיבי

בעיקרון דומה ליכולת של מראה לספק נקודות עניין, עושים שימוש בימנו במראות מעוצבות כאלמנט דקורטיבי בחלל. זהו אלמנט שיכול בהחלט להחליף תמונה על הקיר או קישוט על גבי מדף. לשם כך יש לבחור במראות בעלות עיצוב ייחודי, בסגנון מתאים לזה של הבית, בין אם מדובר בסגנון כפרי, מודרני, וינטג', בוהו שיק , קלאסי וכדומה. למשל ניתן להוסיף לקיר במבואה מראה מיוחדת, או רוצים אף לעצב קיר שלם עם מראות קטנות מיוחדות בצורות וגדלים שונים.

 מבחר גדול של מראות

בחנויות מובחרות המתמחות במראות תיהנו ממבחר עשיר, איכותי וייחודי של מראות במידות, צורות ועיצובים שונים. למשל תוכלו לבחור במראות מלבניות או מרובעות, גדולות עם מסגרת מודרנית שחורה ודקה. כמו כן תוכלו לבחור במראות עגולות, מראות עומדות על גבי הרצפה או על גבי שולחן או מדף, מראות בוהו שיק מיוחדות, מראות בעיצוב אנתרופולוגי, ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here